Wymieniłem kilka słów na temat aktualnych i nowych projektów ebiznesowych z Maciejem Białkiem. Maciej Białek jest właścicielem sklepu Gps24.pl oraz twórcą serwisu Mrovisko.pl.

Tomek: Jestem też ciekaw na ile sprawdzają się w Gps24.pl nowinki takie jak Gps24.tv.
Maciej Białek: Czy sprzedają nie wiem, ale często klienci mówią „widziałem na filmie, że można to i tamto…” – to raz, a dwa na youtube są dość często oglądane wiec pełnią funkcję reklamową.

Tomek: Angażujesz się teraz mocno w nowe projekty. Możesz nam opowiedzieć więcej?
Maciej Białek: Lada dzień odpalamy serwis dla zmotoryzowanych Szkapy.pl, który ma na celu tworzyć kompendium wiedzy użytkowników o ich pojazdach spalinowych, łączyć w kluby, umożliwiać poznawanie się na imprezach… a przede wszystkim umożliwiać zbieranie punktów za aktywność i wymienianie ich na zajebiste nagrody.

Aktualnie negocjuje z kilkoma aniołami inwestycje w Mrovisko.pl, które wg. analityków z branży jest dwa lata przed rynkiem ale to właśnie jest idealny czas aby zaszczepić model szukania pracowników a’la Google AdWords

Poza tym wprowadzam Gps24.pl do innej dużej grupy ecommerce, gdzie mam zamiar skupić się na monitorowaniu osób i pojazdów.

Tomek: Mrovisko.pl – czy tego typu model sprawdził się już gdzieś poza Polską?
Maciej Białek: Simplyhired.com robi coś podobnego ale wyłącznie w formie api opartym na xml a my robimy to jak AdWords więc będziemy pierwsi.

Tomek: Czy możesz powiedzieć coś o skuteczności tego rodzaju mechanizmu z punktu widzenia ogłoszeniodawcy oraz właściciela serwisu, gdzie ogłoszenie jest emitowane?
Maciej Białek: Ogłoszeniodawca płaci wyłącznie za efekt. Może wybrać płatność za odsłonę pełnego ogłoszenia, za otrzymane CV lub za czas emisji np. 2 dni. W każdej chwili może zatrzymać kampanie. Kwota, która została mu na koncie może zostać przeznaczona na inne ogłoszenia w innym czasie
Dzięki tej technologii dotrze do osób już pracujących, którzy nie śledzą tabel ofert pracy jak Pracuj.pl a obaj wiemy, że bezrobocie i odwiedzalność tabel pracy spada.
Dla emitenta czyli wydawcy, przychody są lepsze niż na AdWords ponieważu nas będą stałe stawki za klik i będą zawsze jasno opisane.