Zyski Amazon w II kwartale wzrosły o 41%. Dlaczego? Słaby dolar zachęcił do zakupów w Amazon Chińczyków, Niemców, Francuzów, Polaków też. Według Gemiusa w Amazon robi zakupy regularnie około 400 tysięcy Polaków.

Szczególną popularnością cieszyły się niedawno wprowadzone do oferty Amazon: biżuteria, zabawki elektroniczne i buty.

Drożejąca ropa także wpływa pozytywnie na eCommerce. Analitycy szacują, że w II kwartale cały rynek eCommerce wzrósł o 14% – między innymi dlatego, że drożejące ceny paliw zachęcają konsumentów do zakupów z domu.

Cokolwiek by mówić kurs dolara zapewne wróci za jakiś czas do mniej zachęcającego do zakupów poziomu. Natomiast ceny energii będą raczej już tylko rosnąć. Być może w przyszłości w eCommerce na znaczeniu zyska jeszcze mocniej logistyka. Rosnące ceny transportu sprawią, że będziemy kupować w tych sklepach gdzie cena przesyłki będzie najniższa. Nawet w kraju tak mały jak Polska posiadanie lokalnych magazynów i punktów odbioru towaru może stać się znaczącą przewagą konkurencyjną.