Dawid Sadulski, Internet Manager Travelplanet.pl SA

Pierwsza platforma sprzedaży biletów lotniczych w Polsce została uruchomiona na Travelplanet.pl. Był rok 2001, „low costy” w Polsce to była daleka przyszłość, sprzedaż biletu na odległość wiązała się ze sporą komplikacją, nie było biletów elektronicznych bilet trzeba było wystawić i przesłać do klienta, w jak najszybszym czasie. Rynek był płytki i w odróżnieniu do turystyki sprzedaż biletów szła nienajlepiej. Wydawało nam się, ze znamy przyczyny takiego stanu rzeczy, okazało się to nieprawdą.

W 2003 roku przejęliśmy serwis Aero.pl, jeden z najstarszych serwisów biletów lotniczych w Polsce i okazało się, że można sprzedawać bilety na większą skalę. Potrzebny był dedykowany serwis WWW. Klient oczekuje specjalizacji i fachowej obsługi, jaką daje dedykowany Brand. Sprzedaż ostro ruszyła.

Case study pochodzi z książki o użyteczności w Biznesie autorstwa Tomasza Karwatki, partnera w Ideacto. Książka zostanie niebawem wydana przez wydawnictwo Helion.