Na konferencji Internet w badaniach poprowadziłem z Nikodemem Krajewskim warsztat Zabawa w agencję interaktywną. Wraz z około dwudziestoma uczestnikami warsztatu zaprojektowaliśmy w ciągu 2 godzin wstępną wersję serwisu w metodologii User-Centered Design.

Użyliśmy narzędzi takich jak

  1. Burza mózgów – generowanie pomysłu na serwis i modelu biznesu
  2. Analiza konkurencji – statystyki porównawcze
  3. Analiza kontekstu użytkownika – wywiad
  4. Burza mózgów – koncepcje funkcji
  5. Ewaluacja ekspercka – wybór funkcji do realizacji
  6. Scenariusze (use case) i diagramy przejść
  7. Prototypowanie – za pomocą Axure
  8. Testy z użytkownikami

Kolejny raz potwierdza się siła warsztatu jako sposobu na wzajemne uczenie się i tworzenie nowych rzeczy. Projekt, ktory wspólnie opracowaliśmy to serwis społecznościowy odpowiadający na potrzebę oszczędnego gotowania – nazwa robocza kryzysowegotowanie.pl :)

Niżej prezentacja, której używaliśmy podczas warsztatu.