Na konferencji Internet w badaniach poprowadziłem z Nikodemem Krajewskim warsztat Zabawa w agencję interaktywną. Wraz z około dwudziestoma uczestnikami warsztatu zaprojektowaliśmy w ciągu 2 godzin wstępną wersję serwisu w metodologii User-Centered Design.
Użyliśmy narzędzi takich jak
- Burza mózgów – generowanie pomysłu na serwis i modelu biznesu
- Analiza konkurencji – statystyki porównawcze
- Analiza kontekstu użytkownika – wywiad
- Burza mózgów – koncepcje funkcji
- Ewaluacja ekspercka – wybór funkcji do realizacji
- Scenariusze (use case) i diagramy przejść
- Prototypowanie – za pomocą Axure
- Testy z użytkownikami
Kolejny raz potwierdza się siła warsztatu jako sposobu na wzajemne uczenie się i tworzenie nowych rzeczy. Projekt, ktory wspólnie opracowaliśmy to serwis społecznościowy odpowiadający na potrzebę oszczędnego gotowania – nazwa robocza kryzysowegotowanie.pl
Niżej prezentacja, której używaliśmy podczas warsztatu.