Paweł Fornalski, CEO & Founder, IAI S.A

Moi klienci często myślą, że w sklepie najważniejszy jest design, albo dobra nazwa, albo dobre logo itp. Tymczasem ostatnio przytrafiła mi się historia, która rozwala każą z tych tez i zaczynam myśleć, że dla większości kupujących najważniejsza jest tak naprawdę cena i dostępność.

Sprawa dotyczy naszego sandboxa na serwerach produkcyjnych dostępnego przez to dla wszystkich, pod adresem http://test2.iai-shop.com. Nie tylko nazwa informuje o tym, że jest to sklep testowy, ale niektóre napisy i ogólny śmietnik, który świadczy o typowym sandboxie. Również dane kontaktowe są bzdurne Sklep działa, ponieważ jest on oparty o standardowe oprogramowanie IAI-Shop.com. Jego elementy mają już jednak charakter czysto przypadkowy co ilustruje fragment strony powitalnej:

pfornalski-test2

To wszystko nie przeszkadzało jednemu Panu znaleźć sklep test2 w Google i złożyć zamówienie na mikrofalówkę. Po jakimś czasie zaczął on do nas dzwonić i pisać e-maile dopytując się kiedy otrzyma wreszcie upragnioną mikrofalówkę, którą wypatrzył w tym sklepie i była ona o 200zł tańsza niż w innych sklepach. Tłumaczenie mu, że jest to sklep testowy zupełnie nie dało rezultatów. On myślał, ciągle, że nie chcemy mu jej sprzedać, a nie że to jest serwer testowy.

Napisał w jednym z e-maili: (…)Jeżeli potwierdzacie zamówienie, a jednocześnie żądacie wpłaty na konto i nie dostarczacie towaru – to jak to nazwać?  Jeżeli jesteście firmą informatyczną, to tym bardziej postronny klient nie powinien mieć dostępu do tych witryn, a jeżeli zdarzyło się, że miał, to należy natychmiast to wyjaśniać, a nie czekać tydzień i powtórnie potwierdzać przyjęcie zamówienia.(…).

Myśleliśmy, że człowiek ten jest niepoczytalny. Parę dni później, taka sama sytuacja miała miejsce z Panią, która zamówiła patelnię, która była o 50zł taniej niż w innych sklepach. Od tego momentu umieściliśmy na wejściu i w każdym miejscu sklepu informację, że jest to sklep testowy. Niestety wielu ludzi patrzy wyłącznie na cenę, co zresztą wykorzystują internetowi oszuści. Zmieniło się również nasze spojrzenie na design i budowę sklepu.