Niestety wiele z firm zmniejszyło swoje budżety marketingowena ten rok co pociąga za sobą konieczność optymalizacji działań marketingowych. Moim zdaniem najwięcej w tym zakresie można zrobić w Internecie.

Posłużmy się przykładem. Sprowadzenie jednego potencjalnego klienta do serwisu WWW (wniosek założenia konta, sklep internetowy, usługa) to powiedzmy koszt 30 gr. Konwersja – czyli ilość osób w serwisie do ilości złożonych wniosków to powiedzmy 3%. Koszt pozyskania jednego klienta to zatem około 10 zł. Jeśli uda nam się zwiększyć konwersję w serwisie do 5% koszt pozyskania jednego klienta spada do 6 zł.Dysponując budżetem 200 000 zł różnica pomiędzy dwoma przypadkami to ponad 13 000 klientów.

Optymalizację procesu sprzedaży w Sieci najłatwiej jest rozpocząć od końca – czyli optymalizacji samego już procesu sprzedaży. Efekty będą bardzo znaczne gdyż każdy klient znajdujący się tak blisko celu jest bardzo cenny. Z pomocą przyjdą tutaj badania użyteczności, które pozwolą Wam wykryć miejsca niezrozumiałe lub takie, które wywołują w użytkowniku negatywne emocje.

W swojej pracy wielokrotnie udawało mi się znacznie poprawić efektywność internetowej sprzedaży poprzez optymalizację serwisu WWW.