Większe obroty eCommerce w 2011 roku

Jak ujawnia najnowszy raport korporacji finansowej J.P. Morgan autorstwa Imrana Kahna, rok 2011 przyniesie znaczące zyski w branży eCommerce. Analityk oblicza, że światowy dochód w tym sektorze wyniesie ok. 680 miliardów dolarów, czyli wzrośnie o  18,9% w porównaniu z ubiegłym rokiem. W samych tylko Stanach Zjednoczonych obroty w handlu internetowym zwiększą się o 13,2% i osiągną pułap 187 miliardów dolarów. Szacuje się, że do roku 2013 dochód z globalnego rynku eCommerce pobije rekord i wyniesie 963 miliardy dolarów.

Wzrost popularności internetowych zakupów

Dobre wieści dla przedstawicieli z branży to również fakt, że coraz więcej użytkowników robi zakupy w sieci – w roku 2010 już tylko 12% społeczeństwa oparło się temu dominującemu trendowi. Wśród internetowych zakupowiczów ponad jedna trzecia zamawia towar przynajmniej raz, a 34% najbogatszej grupy trzy razy w miesiącu.

eCommerce a eMarketing

Mimo wszystko, rozwój sektora eCommerce w USA wciąż wypada blado w porównaniu z eMarketingiem. Dane z roku 2009 wykazują, że internetowy handel detaliczny to tylko niecałe 4% ogólnokrajowego, podczas gdy reklama internetowa stanowi 13,7% amerykańskiej branży reklamowej.

Nadchodzą zmiany

Raport podkreśla niesłabnącą pozycję amerykańskiego giganta Amazon, lidera w dziedzinie eCommerce, który wciąż nie pozwala się wybić początkującym rywalom. Według Kahna konsekwencją eksplozji wirtualnych sklepów typu Amazon może być osłabienie roli galerii handlowych istniejących w świecie rzeczywistym. Kahn prognozuje również, że należy liczyć się z możliwością wprowadzenia specjalnego podatku od sprzedaży w sieci, co może przyczynić się do spadku obrotów eCommerce, który niejednokrotnie wygrywa cenami niższymi niż w sklepach.

Źródło: Rao, Leena. „J.P. Morgan: Global E-Commerce Revenue To Grow By 19 Percent In 2011 To $680B”. Jan 3, 2011. http://techcrunch.com/2011/01/03/j-p-morgan-global-e-commerce-revenue-to-grow-by-19-percent-in-2011-to-680b/.