Stale rosnąca liczba użytkowników smartfonów stwarza nowe możliwości przedstawicielom branży eCommerce i wpływa na wzrost popularności QR codes (kodów 2D). W jaki sposób są one wykorzystywane? Jak sama nazwa wskazuje (QR = Quick Response, czyli „szybka odpowiedź/reakcja”), pozwalają one na szybkie wyświetlenie swojej zawartości – linków, video, tekstu, zdjęć – za pomocą smartfonów właśnie.

Co natomiast wyróżnia QR Codes generowane przez Paperlinks? Jedną z cech charakterystycznych, niezwykle użytecznych dla marki używającej owych kodów, jest fakt, że mogą one zawierać w sobie logo, dzięki czemu już na pierwszy rzut oka wywołują odpowiednie skojarzenia.

Kod 2D zaprojektowany przez Paperlinks

Ponadto, kody Paperlinks przenoszą użytkownika bezpośrednio na stronę docelową z logiem marki, a także dodatkowymi interaktywnymi modułami, takimi jak połączenie z Twitterem, kalendarz, video, informacje kontaktowe, zdjęcia i wiele innych. Content ze strony, np. informacje kontaktowe, może być bezpośrednio dodany do aplikacji użytkownika.

QR Codes stawiają zatem na interaktywność i user experience, a dodatkowo na dostępność – są kompatybilne z każdym czytnikiem kodów QR w telefonie.

Dodatkowym atutem dla przedstawicieli marki wykorzystującej kody QR jest prowadzenie statystyk podczas skanowania, które służą mierzeniu skuteczności kampanii opartej na kodach. Statystyki podają, ile czasu średnio spędza na stronie użytkownik lub które moduły są najbardziej atrakcyjne na podstawie ilości kliknięć.

Co więcej, Paperlinks ułatwia wdrożenie klientom poprzez udostępnienie aplikacji, dzięki której można szybko i łatwo stworzyć zarówno sam kod 2D, jak i odpowiadającą mu stronę docelową. Przykładowa strona poniżej zawiera m.in. rozkład koncertów, który może być dodany do kalendarza urządzenia skanującego, a także umożliwia zakup biletów.

Landing page wygenerowana przez Paperlinks

Więcej ciekawostek na ten temat w artykule Paperlinks Brings Business-Optimized QR Codes To Life.