Atrakcyjny i zgodny z normami usability design sklepu oraz dostosowanie opisów produktowych pod kątem SEO nie wystarczą, by zatrzymać wszystkich klientów i skłonić ich do doprowadzenia transakcji do końca. Badania wykazują, że aż 76,5% respondentów wymienia jako pożądaną cechę sklepu wiarygodność i wzbudzanie zaufania. Co to oznacza i jak zbudować sklep godny zaufania klienta? O tym w artykule Checklist: 9 Ways to Build Trust in Checkout. Poniżej skrót najważniejszych wytycznych.

  • Aktualny certyfikat SSL – jeżeli chcemy uniknąć takiego komunikatu:

  • Certyfikat bezpieczeństwa – np. Unizeto. Umieszczenie takiego certyfikatu-odznaki tuż obok przycisku call-to-action skutkuje, wg eksperymentu przeprowadzonego przez jednego z czytelników bloga, wzrostem konwersji o 4-6%.

  • Secure checkout – zamiast certyfikatu bezpieczeństwa, albo dodatkowo.

  • Polityka prywatności – zamiast umieszczać ten link w stopce, lepiej wstawić go tuż obok pól, gdzie klient ma wpisać swoje dane (numer telefonu, adres). Ponadto, dobrze jest dodać krótkie uzasadnienie, dlaczego podanie danych jest wymagane (np. w razie problemów z Twoim zamówieniem).
  • Definicja kodu CSC (CVV, CVC, CVV2) – to ostatnie 3 cyfry numeru na odwrocie karty kredytowej. Wyjaśnienie klientom, co to jest, graficzne przedstawienie umiejscowienia kodu, a także dodanie zapewnienia, że kod nie będzie przechowywany w bazie danych – może znacznie wzmocnić poczucie bezpieczeństwa przy dokonywaniu zakupu.

  • Pomoc na żywo – w formie kontaktu z konsultantami przez czat lub telefon. Koniecznie należy podać godziny, w których pomoc jest dostępna, oraz przybliżony czas oczekiwania.
  • Dodatkowe informacje dla klientów zagranicznych – dotyczące warunków i kosztów dostawy, podatków itp.
  • Zróżnicowane formy płatności – nie tylko kartą kredytową, ale także w systemie PayPal, Google Checkout lub innym popularnym i chętnie używanym.
  • Wyraźnie widoczny adres – rzeczywisty adres siedziby głównej, nie tylko adres e-mail. Dodatkowo dobrze jest dodać numer telefonu.