Przez ostatnie 12 mc wszyscy mówili o sprzedaży przez Facebook. Eksperci prześcigali się w formułowaniu hipotez, firmy pozyskiwały kolejnych klientów. W ostatnich miesiącach temat jakby ucichł. Przyszedł czas weryfikacji.

Okazuje się, że traktowanie Facebook jedynie jako kolejnego miejsca gdzie można uruchomić sklep to zbytnie spłycanie idei komunikacji poprzez social media. Prześledźmy co sprawdza się u tych którzy odnoszą największe sukcesy.

eDigital Research przygotowało raport dotyczący wykorzystania Facebook przez największych sprzedawców w UK. Zdecydowany prym wiedzie branża odzieżowa. Nie powinno to dziwić – wszakże moda to trend osadzony społecznie, wywodzący się z interakcji międzyludzkiej i akcelerowany przez tę interakcję.

W pierwszej 10 największych profili społecznościowych branży handlowej aż 9 stanowią marki odzieżowe! Największy profil posiada Topshop – ponad 1,5 mln użytkowników.

Z kolei najszybciej od trzech miesięcy fanów pozyskuje stricte internetowy sprzedawca – ASOS. Obecnie jego profil śledzi 942 tysiące użytkowników. Siłą ASOS jest integracja działań pomiędzy wszystkimi kanałami social media i serwisem WWW.

Marks and Spencer

Marks and Spencer

Najczęstsze funkcje pojawiające się w TOP 10 to: video prezentacja produktów i trendów, silna integracja z Twitter oraz sklep internetowy. Często występują też mechanizmy łączące on-line z off-line. Najprostsze z nich to kupony, które można wydrukować i okazać w sklepie.

Tesco

Tesco

Warto też wspomnieć o największym sprzedawcy w UK – Tesco na pozycji 11 mocno się trzyma z liczbą fanów przekraczającą grubo 200 000. Tesco z poziomu social media mocno promuje swoje narzędzie lojalnościowe – Clubcard.