Matt Harding miał bardzo ambitny pomysł – odwiedzić 42 kraje w ciągu 14 miesięcy i w każdym z nich nagrać swój charakterystyczny taniec z lokalnymi mieszkańcami (do Polski też trafił!). Jego plan się powiódł czego efektem jest 4-minutowy klip wideo „Where the Hell is Matt?” obejrzany przez ponad 40 milionów ludzi.

Jego film wideo zyskał rzeszę fanów na całym świecie łącznie z jednym z założycieli YouTube. Nawet NASA opulikowała go na swojej stronie dodając, że „niewiele ludzi potrafi obejrzeć ten film bez uśmiechu na twarzy”. Ten film świetnie nadaje się do oglądania w poniedziałki rano, gdy trzeba zmotywować się do działania na cały tydzień. Warto zwrócić uwagę na genialną ścieżkę dzwiękową.

Jak się okazuje powyższy film wideo nie jest pierwszym takim przedsięwzięciem zrealizowanym przez Matta. Historię Dance Guy’a możecie przeczytać na jego stronie oraz obejrzeć prezentację, w której zdradza jak udało mu się przekonać ludzi by z nim tańczyli. Wszystko zaczęło się od jednego krótkiego filmu, który nagrał w Wietnamie tańcząc w charakterystycznym dla siebie stylu.

W kontekście biznesowym i cyklu od idei do realizacji wyciągam z tej historii kilka wniosków:

  1. Każdy z nas ma unikalne cechy i pasje – budowanie na nich biznesu jest czymś często doradzanym przez wszelkiej maści life coachów i mentorów. Rzecz w tym, że nawet bazując na tak prostej sprawie jak brak umiejętności tanecznych może pchnąć nas w stronę realizacji własnych planów. To był jedyny i charakterstyczny sposób w jaki Matt potrafił tańczyć i m.in. to sprawiło, że stał się popularny.
  2. Matt wziął udział w kampanii „Travel Happy” dla firmy Visa co pokazuje, że budowanie personal brand potrafi przełożyć się na wymierne korzyści finansowe. Wcześniejsze jego podróże były sponsorowane przez producenta gum do żucia. Internetowi celebryci są w cenie!
  3. Dzięki zobytej popularności i rzeszy fanów, jako podróżnik może podejmować się kolejnych przedsięwzięć i projektów licząc na to, że mając dotychczasowe osiągnięcia, które przełożyły się na rozpoznawalność będzie mu dużo łatwiej dopiąć swego.
  4. Masz pomysł na zrobienie czegoś niecodziennego? Dokonaj tego w małej skali, rozpropaguj globalnie przez sieci społecznościowe a potem znajdź sponsora na coś dużo większego formatu.

—-

Paweł Montwiłł jest autorem bloga o biznesie Biznesmix.pl i Dyrektorem Sprzedaży Produktów Masowych w Unizeto Technologies.