Czy to możliwe? Okazuje się, że tak, jak pokazuje przykład niewielkiej agencji o niewiele mówiącej nazwie Mizage, wprowadzającej na rynek swoje oprogramowanie do Maca – Divvy. W odpowiedzi na prośbę klienta o sprzedanie mu oprogramowania po promocyjnej cenie 5 zamiast 14 dolarów, Mizage wykazało się niesłychaną dobrodusznością i przekazało petentowi produkt… za darmo! W wiadomości wysłanej klientowi znalazła się jedynie wzmianka o ewentualnych sugerowanych formach rekompensaty:

  1. Powiedz o Divvy pięciu znajomym.
  2. Dodaj komentarz na MacUpdate lub VersionTracker.
  3. Zrób wpis na blogu, Twitterze lub cokolwiek co jesteś w stanie zrobić…

I jakież były efekty tych działań? Klient był tak poruszony wspaniałomyślnością Mizage, że postanowił zapoczątkować wątek na Reddit, który zyskał taką popularność, że historia o podarowanym oprogramowaniu wartym 14 dolców trafiła na pierwsze strony internetowych magazynów.

Ekipa Mizage postanowiła przejąć inicjatywę i założyła wątek na Reddit odnotowujący wzrost sprzedaży oprogramowania Divvy o 669% (223 sztuki sprzedane za łączną sumę $5,575) po tym jak gruchnęła wieść o podarunku:

25.06 – 6
26.06 – 6
27.06 – 8
28.06 (dzień przed opublikowaniem wątku) – 9
29.06 – 48
30.06 – 110
01.07 – 33
02.07 – 32

Po więcej szczegółów na temat historii tej niezwykłej kampanii zajrzyjcie do artykułu źródłowego: How a $14 Gift Increased Sales by 669 Percent.

Jakie wnioski wynikają z tej historii? Najważniejsze 4 wymienia autor wpisu:

  1. Historie nakręcają sprzedaż – wątek osobisty i ciekawa historia niezawodnie przyciągają klientów.
  2. Opłaca się dawać, nie oczekując nic w zamian – efekty, jak widać, mogą przerosnąć najśmielsze oczekiwania.
  3. Nie spocznij na laurach – pociągnij wątek. Mizage dało użytkownikom Reddit kupony ze zniżką 30% na ich produkty.
  4. Twój produkt musi mimo wszystko zwalać z nóg – nawet najlepsza kampania nie oszuka klienta i nie przekona go do słabej jakości produktu.