Ciekawe zestawienie badań dotyczących e-mail marketingu przygotowali ludzie z KissMetrics.

Najciekawsze wnioski z badań:

  • w okolicach 9 (przed rozpoczęciem pracy) ludzie są najbardziej skłonni do otwierania maili reklamowych
  • od 17 do 19 najwyższe współczynniki otwarć notują emaile promocyjne z ofertą B2B
  • spam jest najczęściej zgłaszany w weekendy oraz od 6 do 10
  • najwyższe współczynniki odrzuceń występują także w weekendy oraz od 6 do 10
  • jednakże także najwięcej maili reklamowych jest otwieranych w weekendy i wcześnie rano
  • najwyższe CTR uzyskuje się przy wysyłaniu do 4 maili miesięcznie jednakże wysyłanie większej ilości maili nie wpływa znacząco na obniżenie CTR, nawet mocne zagęszczenie mailowania nie ma wyraźnie negatywnego wpływu na CTR
  • ilość rezygnacji z newslettera jest najniższa gdy mailujemy do 4 razy w miesiącu jednakże przy częstszym mailowaniu ilość rezygnacji nie rośnie znacząco, podobna sytuacja jak z CTR
  • największy odsetek rezygnujących z newsletera robi to w pierwszych 10 dniach
  • najwyższe CTR notuje się na użytkownikach, którzy są prenumeratorami newslettera od nie dłużej niż 10 dni, CTR spada (choć bardzo nieliniowo) wraz z czasem od rozpoczęcie subskrybcji.

Dla zainteresowanych e-mail marketingiem stricte sprzedażowym – więcej w temacie znajdziecie na stronach i blogu Sendingo.