Według doniesień E-commerce Times, SEO już wkrótce przestanie się liczyć tak, jak to było do tej pory. Eksperci prognozują, że użytkownicy zamiast przez wyszukiwarkę, produktów będą szukać bezpośrednio w zaufanych platformach (np. eBay, Amazon), dzięki wprowadzonym modernizacjom.

Co zniechęca użytkowników do poszukiwania produktów poprzez Google?

  • Brak zaufania do wyników wyszukiwania
  • Obawy o bezpieczeństwo i prywatność
  • Brak pewności, że trafi się do sklepu godnego zaufania
  • Brak możliwości skonfrontowania niezależnych opinii o produkcie

Co przyciąga użytkowników do największych platform internetowych?

  • Spójny user experience
  • Bezpieczne metody płatności
  • Prosta i bezpieczna forma dokonania zakupu
  • Niezależne opinie innych kupujących o produktach, rating każdej pozycji

Ongiś główną rolą Google w sferze internetowych zakupów było wyszukanie strony, która sprzedaje pożądany produkt lub usługę. W obecnej sytuacji, kiedy platformy takie jak Amazon sprzedają praktycznie wszystko, pozycja Google zostaje postawiona pod znakiem zapytania.

Na co zatem należy zwrócić uwagę, planując następny e-komercyjny krok? E-commerce Times podaje 5 wskazówek:

  1. Wkraczaj do jak największej ilości platform.
  2. Terminowość, rzetelność oraz przejrzysty i łatwy do przewidzenia model działania to Twoje główne atuty. Sprawiają, że użytkownik poczuje się bezpiecznie i znajomo.
  3. Staraj się zatrzymywać użytkowników na dłużej i zachęcać do ponownych odwiedzin poprzez programy lojalnościowe i systemy wynagrodzeń.
  4. Zacznij na poważnie planować sprzedaż. Google Analytics nie wystarczy. Sięgnij po narzędzie kompleksowo zbierające dane z różnych platform (systemy DSS – decision support system lub BI – business intelligence).
  5. Pamiętaj, że platformy to także Twoi rywale. Mają dostęp do Twoich danych i grają przeciwko Tobie. Dlatego ważna jest dywersyfikacja sprzedaży w różnych kanałach.

Źródło: The Coming Irrelevance of SEO.