Jak efektywnie wykorzystać możliwości social media do wzmocnienia swojej strony e-commerce? E-commerce Guide w artykule 5 Useful Social Media Tools for E-commerce Site Owners podaje kilka prostych narzędzi, które ułatwią zarządzanie zasobami social media i maksymalizację przynoszonych przez nie efektów.

  1. Argyle Social – system zarządzania kanałami social media „zaprojektowany przez marketingowców i dla maretingowców”. Umożliwia zawiadywanie z jednego miejsca różnymi kontami (Twitter, Facebook), przygotowywanie postów, kreowanie krótkich adresów URL, a także na bieżąco monitoruje komunikację i informuje ilekroć ktoś coś o nas napisze, czy udostępni materiały od nas. Dodatkowo zbiera dane analityczne dotyczące m.in. liczby fanów na Facebooku i subskrybentów na Twitterze, zaangażowania na naszych stronach społecznościowych, a także konwersji.
  2. Ice Rocket – wyszukiwarka social media. Wyszukiwanie dla danej frazy obejmuje Twitter, Facebook, blogi, newsy, grafikę. Wyszukiwać można pod kątem nazwy marki, firmy czy produktu. Generowane w ten sposób wiadomości można otrzymywać w formie RSS.
  3. Sysomos – oferuje system Business Intelligence dla social media. Pomaga monitorować rozmowy toczone na blogach, mikro-blogach i portalach społecznościowych, a także forach czy stronach video, wskazując, gdzie zaangażowanie jest największe, dzięki czemu można ocenić, którym kanałom należy poświęcić najwięcej uwagi. W systemie dostępne są różnorodne narzędzia, takie jak Sysomos MAP („aby efektywnie słuchać, zrozumieć i zaangażować się” w komunikację), Sysosmos Audience (mierzy social media ROI) oraz Facebook Fanpage Central (narzędzie do zarządzania fanpage’ami).
  4. TweetReach – narzędzie analityczne do mierzenia zasięgu postów dodawanych w serwisie Twitter. Podaje, do ilu osób i jak daleko dotarła nasza wiadomość, a także kto podtrzymuje dyskusję o naszej marce czy produkcie. Działa na zasadzie wyszukiwarki – wyszukiwanymi frazami mogą być np. adres URL, treść postu, nazwa marki.
  5. Twenty Feet – zbiera statystyki z następujących serwisów: Twitter, Facebook, YouTube, bit.ly, Google Analytics, Myspace w jednym miejscu, dzięki czemu można je porównywać. Automatycznie informuje o zmianach w statystykach.

Te narzędzia popularyzują się w USA. A w Polsce? Korzystacie z nich? Widzicie zastosowanie? Jak dalece Wasze przedsięwzięcia e-commerce wspierane są przez social media?