Best Buy to jedna z największych sieci sprzedaży elektroniki w USA, posiada 19% rynku (50 miliardów USD przychodu za 2010, 180 000 pracowników). W Sieci także jest bardzo mocny (2,5 miliarda USD przychodu za 2010, 11 największy sklep w USA wg. Internet Retailer).

best-buy
źródło fotki: Wikipedia

Niedawno Best Buy ogłosił, że uruchamia marketplace. Market, umożliwi e-sprzedawcom wystawienie na witrynie BestBuy.com produktów nie konkurecyjnych wobec oferty Best Buy.

Przedstawiciele Best Buy szacują, że jeszcze w tym sezonie market umożliwi rozszerzenie ofety o około 33%. Użytkownicy oczekują szerokiej oferty, często wybierają ten sklep, który oferuje większy wybór – kierunek ma zatem pro-klienckie podłoże ale oczywiście pozwoli rozwinąć biznes. Być może to także kierunek jakim podążą kolejni gracze wywodzący się z off-line, którzy uruchomili kanał on-line.

W USA pojawił się zatem kolejny mocny market – uzupełniający ofertę tworzoną dotychczas przez Amazon, Buy.com, Sears, Wal-Mart, eBay. To stwarza doskonałe możliwości mniejszym e-sprzedawcą na szukanie swoich nisz i lewarowanie swego biznesu poprzez dostęp do dużego rynku.

Być może niebawem takż e w Polsce gracze tacy jak Empik czy Merlin uruchomią tego rodzaju platformy. Byłoby to z pewnością korzystne dla rynku jak i konsumentów.