Nasilenie trendu mobilnego w e-commerce obserwujemy od kilku miesięcy.  Co jednak sprawia, że inwestowanie weń staje się powoli koniecznością? I które kanały liczą się bardziej: telefony czy tablety? E-commerce Guide zdaje się znajdować odpowiedzi.

Użytkownicy korzystający z iPadów i tabletów kupują więcej

Zdaniem autora artykułu Mobile Commerce: iPad and Tablet Shoppers Buy More, powołującego się na dane Ability Commerce, firmy oferującej mobilne wersje stron e-commerce, klienci odwiedzający e-sklepy poprzez iPady i tablety częściej niż ci korzystający ze smartfonów dokonują zakupów i wydają na nie więcej. Dlaczego?

Jako jeden z głównych powodów tej sytuacji eksperci wymieniają wielkość ekranu, który jest zdecydowanie mniejszy w przypadku smarfonów i tym samym trudniej na nim wyeksponować walory produktów. Co więcej, dzięki większym ekranom, w iPadach łatwiejsza jest nawigacja. Przewagę iPadów zwiększa także ich ogólna dominacja na rynku w porównaniu do tabletów obsługiwanych przez systemy Android lub Windows.  Kolejnym czynnikiem są badania w grupie konsumenckiej wskazujące, że posiadacze tabletów zarabiają więcej i mają w zwyczaju więcej wydawać.

Czym się różni robienie e-zakupów przez tablet i komputer osobisty?

Pierwszy krok do zbudowania sprawnie działającej i skutecznej strony e-commerce w wersji mobilnej to zlokalizowanie głównych różnic pomiędzy robieniem e-zakupów korzystając z laptopa i tabletu. Według Gavina Millera, współtwórcy RandomType Inc., na niekorzyść tabletów wpływają ich następujące cechy:

  • mniejszy ekran
  • brak obsługi formatu Flash
  • ograniczone możliwości przeglądania
  • mniej pamięci operacyjnej – wolniejsze procesy

Jak zoptymalizować  e-sklep pod kątem iPadów?

W związku z ograniczeniami, jakie nakładają iPady, warto zastosować kilka technik, aby dostosować stronę sklepu do tabletów:

  • ograniczyć JavaScript
  • wprowadzić większe, łatwo klikalne linki
  • uprościć proces zakupowy, aby każdy krok był jasny
  • zwiększyć atrakcyjność strony nie uciekając się do formatu Flash
  • przetestować samodzielnie działanie strony na iPadzie oraz poprosić osoby, które nie mają doświadczenia w robieniu zakupów przez tablety, by zrobiły to samo

Darmowe narzędzia do przetestowania mobilnej wersji e-sklepu

Dodatkowo, Miller poleca kilka bezpłatnie dostępnych serwisów, które sprawdzą działanie e-sklepu w wersji mobilnej:

A jaki jest potencjał dla mobile commerce w Polsce Waszym zdaniem?