Firmy posiadające w swej ofercie usługi email marketingowe promują newsletter jako jedną z najskuteczniejszych form zwiększania sprzedaży w eCommerce.

Pytanie brzmi: Czy rzeczywiście emaila marketing może być tak wartościowym narzędziem sprzedaży? Odpowiedź na to pytanie jest jak najbardziej pozytywna, a dowodem skuteczności niech będzie następujące case study dla sieci sklepów Praktiker przygotowane przez Sendingo.pl

Skoro email marketing okazał się tak skuteczny dla sieci Praktiker, to czemu nie wszyscy potrafią osiągnać takie wyniki?

Jest kilka przyczyn tego stanu rzeczy:

Zainteresowany usługami email marketingowymi najczęściej dostaje dostęp do platformy email marketingowej (posiadającego takie a nie inne funkcje) oraz adres ip z niekoniecznie najlepszą reputacją. Ale co dalej? Czy platforma sama w sobie wystarczy do rozwiązania firmowych problemów email marketingowych? Zdecydowanie nie, zadaniem narzędzia jest dostarczenie wiadomości i organizacja pracy, ale nie posiada ono wiedzy, która jest potrzebna do przeprowadzenia skutecznej akcji marketingowej.

Kolejną przyczyną nieskuteczność może okazać się po prostu brak czasu. Profesjonalny zespół email marketingowy jest w stanie przygotować kreację, zakodować ją i przetestować w znacznie krótszym czasie niż firmowy grafik czy emarketer. Mimo tego faktu firmy sądząc, że oszczędzą na wydatkach, wolą na czasem nawet kilka dni wyłączyć swoich pracowników z ich normalnych obowiązków, aby przygotować taką akcję. Jest to oczywiście błąd, ponieważ nikt nie liczy przy tym ile traci się pieniędzy, kiedy pracownik zatrudniony do innych działań zmaga się z czymś w czym nie jest specjalistą. Dodatkowo, ponieważ jest to tak olbrzymi wysiłek dla wielu firm, newsletter przestaje z czasem być rozsyłany, albo w najlepszym przypadku ogranicza się do wysyłania wciąż tego samego nudnego szablonu z jedynie podmienionymi produktami, który ma znikomą wartość dla swoich subskrybentów.

Mit o małej skuteczności email marketingu, zdaje się wyrastać także w środowiskach, w których wciąż pokutuje pogląd, że email marketing polega na kupieniu bazy emaili i spamowaniu tych adresów. Nie jest to oczywiście prawdziwy email marketing a nękanie ludzi niechcianymi wiadomościami co może firmie przynieść więcej strat niż pożytku. Tylko kompleksowe działania marketingowe, korzystające z zadbanej bazy subskrybentów, w którym email jest jednym z kanałów (telewizja, outdoor, www, landing page) przynoszą wymierne korzyści.

Przyczyn nieskuteczności działań email marketingowych w eCommerce jest jeszcze wiele, ale wniosek jeden – co udowodniło Sendingo – warto zwrócić się do profesjonalistów, nie tylko w zakresie przygotowania profesjonalnych szablonów, ale także w przygotowaniu całej strategii działań email marketingowych.

Jakie Wy napotykacie trudności w sprawnym korzystaniu z kanału emailowego w eCommerce?