To jest ten czas – klient zapisuje się do newslettera. Przed sklepem otwiera się ogromna szansa do zaangażowania odbiorcy, zebrania o nim informacji, rozmowy, a przede wszystkim zmobilizowania go do zakupów. Jak wiesz z wcześniejszego wpisu nowi subskrybenci (w porównaniu do istniejących) są bardziej podatni by odpowiedzieć na Twojego maila, dlatego koniecznie wykorzystaj nadarzającej się okazji proponując odpowiednią zachętę. Jak to zrobić ?? Oto 5 sposób wraz z przykładami najczęściej spotykanych na amerykańskim rynku:

1. Kupon rabatowy – Konwersja u nowych subskrybentów jest 9 razy wyższa niż przy typowych kampaniach promocyjnych. Kupon rabatowy to jedna z tych rzeczy, która aktywizuje najczęściej. Wiadomość z Drugstore.com namawia na zakupy 20% zniżką. Internauta ma miesiąc na wykorzystanie rabatu.

2. Bezpośrednia Oferta produktowa – Wstawienie oferty do maili powitalnych działa motywująco na kupujących. W sklepie odzieżowym sundance.com, wprowadzenie kilku graficznych produktów do pierwszego newslettera wpłynęło pozytywnie na współczynnik przekliknięć oraz przychód z pojedynczego maila (2 krotnie większy).

Efekty były jeszcze korzystniejsze gdy klienci zapisywali się na subskrypcje podczas finalizacji zakupów. W tym przypadku przychód na maila wzrósł 19 razy, zaś konwersja transakcji była jedenastokrotnie większa (wg. CheetahMail).

3. Darmowa wysyłka towaru  – Poza tradycyjnym rabatem w e-handlu spotyka się również darmową przesyłkę na pierwsze zakupy. Co interesujące we freepeople.com klient otrzymuje transport gratis tylko i wyłącznie gdy przejdzie na stronę sklepu klikając w maila. Jednakże wraz ze wzrostem popularności kuponów promocyjnych marketingowcy zaczęli wykorzystywać kody rabatowe (np. DDOSTAWA3011), które uzupełnia się  w koszyku podczas finalizacji zakupów.

4. Darmowy upominek – Amerykański sklep z kosmetykami Bathandbodyworks.com nowym klientom daje w prezencie zestaw buteleczek podróżnych. Co ciekawe upominek można odebrać zarówno on-line jak i off-line.


5. Konkurs – Daj klientom szanse wygrania nagrody już na samym początku kontaktu ze sklepem. Jeśli Twoim celem jest zbudowanie fanpage’a odeślij odbiorców do quizu na Facebooku. Jeśli zaś działasz mocno sprzedażowo poinformuj nowego subskrybenta o konkursie z atrakcyjnymi upominkami z warunkiem „tylko dla klientów, którzy dokonają zakupów w określonym terminie”.

Większość ofert w mailach powitalnych zawiera tzw. pętlę czasu. Klient ma możliwość dokonania zakupów z dodatkową korzyścią w wyznaczonym okresie. Jeśli zależy Tobie na szybkiej sprzedaży, warto zaproponować duży rabat, obowiązujący przez bardzo krótki czas.

Wielu e-sprzedawcom wydawać się może, że duży rabat czy darmowa wysyłka nie będzie opłacalna. Jeśli jednak spojrzysz na transakcje długoterminowo, okaże się, że taki klient w ciągu roku dokona kolejne 3/4 zamówienia. Z tej perspektywy pierwszy zakup na minimalnej marży nie będzie wcale złym pomysłem. A jeśli nawet konsument nie nabędzie następnej rzeczy to przynajmniej masz pewność, że za pierwszym razem zaspokoił swoje potrzeby u Ciebie, a nie u konkurencji.

Wspomniane zachęty różnie motywują klientów do działania. Poniższy wykres pokazuje konwersje z poszczególnych strategii (wg. Silverpop):