Nakłady na marketing prowadzony w Internecie przekładają się na naszą sprzedaż zarówno offline, jak i online. Pamiętajmy, że efekt ROPO (Reasearch Online Buy Offline*) może sprowadzić szukających informacji ludzi m. in. na naszą stronę. Istnieje spore prawdopodobieństwo, że jeśli Ci potencjalni klienci odnajdą u nas to, czego szukają, a być może nawet więcej, to poczują się na tyle komfortowo, że nie trafią już ani do konkurencji ani do offline, tylko dokonają transakcji w naszym e-commerce.

Oto kilka podpowiedzi JAK UATRAKCYJNIĆ NASZ SERWIS:

1. Zamiast skupiać się wyłącznie na sprzedaży, podziel się z ludźmi swoim doświadczeniem i wiedzą o branży. Wówczas w świadomości klienta zaistniejesz, jako ekspert w swojej dziedzinie, zaufany partner, a nie tylko producent, dystrybutor czy sprzedawca. Od eksperta kupujemy znacznie chętniej.

2. Dostosuj treści komunikatów do swoich odbiorców. Często zapominamy, że nasi klienci mogą nie rozumieć języka technicznego, parametrów skomplikowanych produktów elektronicznych czy żargonu specyficznego dla Twojej branży. Mało który klient jest na tyle biegły, aby zrozumieć różnicę pomiędzy podobnymi do siebie produktami (oprócz cenowej), np. w dziedzinie elektroniki użytkowej spotykamy najczęściej tabele techniczne, które są bardzo przejrzyste, dla większości jednak pozostają totalnie niezrozumiałe. Mało kto wie, na co przekłada się różnica procesorów w laptopach z tej samej grupy produktowej… Zobrazuj człowiekowi sposób i stopień, w jakim Twój produkt zaspokoi jego potrzebę, a zostanie on twoim klientem.

3. Odpowiadaj na ważne dla klientów pytania zanim zostaną zadane, informuj ich nie tylko o produkcie, ale także o jego zastosowaniu – podaj internautom praktyczne informacje na tacy. Minimalizując czas, który musieliby poświęcić na analizę zagadnienia i decyzję zakupową, ułatwisz im życie. Człowiek jest z natury wygodny i pójdzie tam, gdzie będzie miał łatwiej i przyjemniej, a nawet chętnie dopłaci złotówkę lub dwie, byle nie musiał za dużo główkować. Kompleksowość oferty, dostępność i bogactwo informacji o produkcie/usłudze, krótka i prosta ścieżka zakupowa to najmocniejsze karty, które pozwolą Ci wygrać rozgrywkę z konkurencją.

4. Zaproś swoich odbiorców do dialogu, okaż im zaufanie i zaangażuj w proces decyzyjny, dotyczący rozwoju konkretnego produktu. Zaangażowany we współtworzenie produktu klient chętnie poleci Cię znajomym i bliskim, a dzięki jego rekomendacjom zwiększy się ruch i konwersja w Twoim sklepie. Przy okazji Twoja marka stanie się bliższa ludziom, bardziej atrakcyjna, co ma bezpośrednie przełożenie na lojalność wobec niej.

5. Zróżnicuj sposoby i kanały informowania o swojej ofercie. Multimedialne formy przekazu są bardziej atrakcyjne i łatwiej zapamiętywalne. Ludzie kierują się różnymi zmysłami, emocjami i motywami w procesie decyzyjnym – weź to pod uwagę projektując lub zmieniając swój sklep internetowy. Im bardziej oryginalny, dopracowany, klarowny content – tym bardziej zaskakujący będzie jego efekt, szczególnie gdy podamy go w atrakcyjny i prosty sposób.

Generowanie angażującej treści jest największym wyzwaniem ale marketerów wg wyników ankiety przeprowadzonej przez MarketingProfs i Junta42.

Sprzedasz, jeśli zaoferujesz wysokiej jakości obsługę klienta.

Najłatwiej jest empatycznie wcielić się w naszego potencjalnego klienta i rozważyć co oraz jak możemy zrobić, by ułatwić mu odnalezienie nas wśród konkurencji, a następnie pomóc w dokonaniu wyboru produktu/usługi i w sfinalizowaniu zamówienia. Bądźmy ekspertami oferującymi rozwiązania problemów, z którymi klienci będą chcieli się do nas zwracać.

*Raport z pierwszego wielobranżowego badania ROPO w Polscepobierz bezpłatnie.