W grudniu Internet Retailer wydał zestawienie The Hot 100, opisujące 100 najlepszych serwisów eCommerce. Wybrano firmy wytyczające nowe trendy w przynajmniej jednym kluczowym obszarze – takie od których inne mogą się czegoś nauczyć. Nad wyborem pracował 16 osobowy team ekspertów.

W kolejnych wpisach przedstawię najciekawsze rozwiązania dla poszczególnych branż. Zaczynamy od branży modowej.

BodenUSA.com
Proponuje swoim klientom konfigurator ułatwiający dobranie poszczególnych elementów garderoby.

Funkcja Quick Shop umożliwia błyskawiczny zakup po wprowadzeniu numeru z drukowanego katalogu.

Bonobos.com
Według Internet Retailer firma ma bzika na punkcie szybkości ładowania się serwisu. Jak mówi przedstawiciel firmy: Ciągle widzimy, że przyspieszanie ładowania się strony nawet o ułamki sekund ma pozytywny wpływ na konwersję. Kolejne aktualizacje zwiększające prędkość ładowania zmniejszyły współczynnik odrzuceń, zwiększyły wartość koszyka i konwersję.

Bonobos mocno personalizuje stronę – biorąc pod uwagę wcześniejsze zakupy (w tym wybierane rozmiary) oraz lokalizację.

Brooksbrothers.com
Przy każdym produkcie pojawia się gwiazdka, po jej kliknięciu system zapamiętuje i iż dany produkt nam się podoba i sugeruje więcej produktów w tym stylu.

Firma prowadzi także pięknie zaprojektowanego bloga, będącego czymś bardziej w stylu ekskluzywnego magazynu o modzie i szyku.

Chacos.com
Firmie udało się zbudować społeczność wokół… sandałów :) Chacko-sphere to miejsce gdzie klienci wrzucają fotki ze swoich wypraw, oczywiście w sandałach Chacos.com. Szacun!

DestinationXL.com
Firma sprzedaje odzież dla oględnie mówiąc „dużych facetów”. Serwis doskonale spełnia swoje zadanie – po stworzeniu swojego profilu z wymiarami, serwis podaje nam na tacy ciuchy, które będą idealnie pasować.