Shop.org zapytał się w październiku 2012 z jakich powodów klienci wybiorą zakupy on-line w okresie przedświątecznym. Bardzo inspirujące wyniki – zwłaszcza mając w pamięci niedawne narzekania wielu moich facebookowych znajomych na tłok w galeriach handlowych.

Dlaczego wybierzesz zakupy on-line?

  1. 24 godzinna obsługa – 38,4%
  2. Darmowa dostawa – 35,0%
  3. Nie chcę przepychać się w centrum handlowym – 33,1%
  4. Wygodniejsze są zakupy on-line – 30,6%
  5. Łatwiej porównać ceny – 29,6%
  6. Łatwiej znaleźć produkt on-line – 22,1%
  7. Większy wybór – 14,1%
  8. Ceny benzyny są wysokie – 13,3%
  9. Atrakcyjne oferty dnia – 12,7%
  10. Chcę uniknąć kolejek w kasie – 10,2%
  11. Łatwiej porównać produkty – 7,0%

Najciekawsze elementy, które można wykorzystać we własnym sklepie

  1. 24 godzinna obsługa – może warto byłoby weryfikować kiedy klient dokonuje zakupów i w tych godzinach przesyłać mu maile z personalizowanymi ofertami?
  2. Darmowa dostawa – u nas to ciągle wyróżnik
  3. Większy wybór – wiele badań wykazuje iż jednym z głównych motorów zakupu on-line jest właśnie duży wybór. Warto podkreślić szerokość asortymentu, zwłaszcza dziś gdy sklepy mają dobrą użyteczność i nie straszą tak jak kiedyś całą listą produktów na stronie głównej :)
  4. Ceny benzyny są wysokie – aż dziwne iż tego argumentu jeszcze nie użyto w Polsce w jakiejś kampanii eCommerce, wszyscy narzekają na ceny benzyny zatem to dobry argument – zwłaszcza dla dużych sklepów.
  5. Atrakcyjne oferty dnia – w wielu dużych sklepach w USA Deals of the day są bardzo mocno promowane (strona główna, dodatkowe sekcje, twitter, specjalny newsletter). Sklepy budują takie wewnętrzne „Groupony” bo wiedzą iż część klientów chce szybko podjąć decyzje zakupowe.