Najnowsze badanie ExactTarget „Marketerzy są z Marsa” dowodzi, że konsumenci nie chcą otrzymywać contentu związanego z marką ulubionej firmy.

To dość zaskakujące, gdyż do tej pory panowało powszechne mniemanie wśród marketerów o skuteczności tworzenia jak największej liczby wiadomości i wrzucaniu ich do sieci. Zapomniany przymiotnik przy słowie content pozwala jednak zrozumieć, dlaczego wyniki badania nie powinny wywoływać zdziwienia. „Wartościowa” treść, bo o niej mowa jest sposobem na rozmowę z klientem. Content, który jest odpowiednio dopasowany pod względem tematycznym oraz zamieszczony w odpowiednim miejscu będzie spotykał się z przychylnością użytkowników.

Zamiast informacji powiązanych bezpośrednio z marką powinno się publikować te, które są powiązane ze sprzedawanymi produktami.  Mogą to być m.in. opisy produktów, poradniki czy FAQ. Treści mają być przede wszystkim użyteczne i zawierać solidną porcję wartości merytorycznej.  Sprzedawca musi się zastanowić jak pomóc klientowi i na podstawie tych rozważań opracowywać strategię marketingową.

Wybór kanału komunikacji jest równie ważny. Oferta, choć dobra, może nie być skuteczna, jeśli będzie opublikowana za pośrednictwem nieodpowiedniego kanału informacyjnego. Według badania ExactTarget konsumenci preferują eMail Marketing (33%), treści na stronach (24%) oraz komunikację przez Facebooka (22%).

Zainteresowanych tematem odsyłam do strony Content Marketing Institute.