J.C. Penney stwierdził kiedyś: „Tylko połowa prowadzonych przez niego działań marketingowych się sprawdza, problem w tym, że nie wie która połowa”

Ostatnio przeprowadzone badania pokazują że:

  • 45% firm nie używa zebranych danych do personalizacji komunikacji marketingowej,
  • 42% marketingowców twierdzi, że nie są w stanie łączyć zgromadzonych danych z pojedynczymi klientami,
  • 39% marketingowców potwierdza, że w ich firmie gromadzone dane ale zbyt rzadko lub zbyt powoli,
  • 36% marketingowców mówi, że „posiada dużo danych o konsumentach”, ale nie wie co z nimi zrobić,
  • Tylko 1 na 3 firmy jest przekonana o zdolności do podejmowania decyzji w oparciu o nowe dane,
  • Niemal 1/3 firm twierdzi, że ich działy marketingu mają zbyt mało lub nie ma mają w ogóle danych o klientach,
  • Tylko 35% marketingowców zbiera opinie z mediów społecznościowych,
  • Tylko 19% marketingowców zbiera dane o klientach korzystających z telefonów i urządzeń mobilnych,
  • 68% firm bazuje nowe budżety marketingowe na „historycznych wydatkach na ten cel”,
  • 60% marketingowców twierdzi że „świadomość marki” jest jedyną zmienną, którą wykorzystują do pomiaru ROI,
  • 57% firm nie planuje swoich budżetów marketingowe w oparciu o tę analizę ROI,
  • 28% firm planuje swoje budżety marketingowe w oparciu o „instynkt”.

Czy wiecie jak wykorzystywane są dane w waszej firmie przez osoby odpowiedzialne za marketing? Może warto to sprawdzić.

Zapraszamy do zapoznania się z ikonografiką, która w ciekawy sposób podsumowuje przeprowadzone badania:

Przewodnik dla marketerów - jak korzystać z dostępnych danych

Źródło: monetate.com