E –Commerce ma już aktualnie swój dwucyfrowy udział w wydatkach konsumentów w USA według badania comScore. Branża sprzedaży przez Internet generuje już 186 miliardów dolarów przychodu w roku 2012. To skok o 15% w porównaniu do 2011. Co ciekawe wydatki na biura podróży online w tym samym czasie wzrosły o 9% do 103 miliardów USD.

Od ponad 8 lat udział rynku e-commerce w wydatkach kupujących ze Stanów rośnie od 5 do 10%. Co ciekawe z każdych 10 wydanych dolarów na handel elektroniczny jeden pochodzi z rynku urządzeń mobilnych. Gian Fulgoni, prezes comScore zauważa, że „z wyjątkiem 2009 roku utrzymuje się stały trend wzrostowy w branży”.

Sprzedaż online rośnie 7 razy szybciej niż jej odpowiednik offlinowy. Kupujący przez Internet wydają średnio 293$ w najważniejszym dla branży, świątecznym kwartale 2012 roku (8% więcej niż w analogicznym okresie z 2011). Więcej jest także samych klientów. Ich liczba wzrosła do 194 milionów osób, co stanowi 6% wzrost. Oznacza to, że trzy czwarte ludności USA dokonało przynajmniej jednego zakupu w ciągu ostatniego kwartału 2012 roku.

Najlepiej sprzedają się tablety i komórki

Urządzenia przenośne, takie jak telefony, tablety czy czytniki odnotowują najwyższe wzrosty sprzedaży. Rokrocznie wskaźniki podwyższają się o 40 do 46%. W tym samym czasie sprzedaż komputerów stacjonarnych spadła o 13%.

Amazon ciągle pozostaje liderem w kwestii liczby odwiedzających. Miesięcznie na jego stronie pojawia się 115,2 miliona ludzi. Kolejni na liście są Apple i Walmart z wynikami odpowiednio 50 i 49,6 miliona osób. Sklepy bazujące w dużej mierze na sprzedaży typu flash, czyli oferujące produkt dnia w korzystnej cenie zajmują coraz silniejszą pozycję na rynku e-commerce. Fab.com i Zulily.com generują fenomenalne wzrosty o 329% śledzących oraz 72% zysków w ujęciu rokrocznym.

strona główna amazon

Przed zakupem wolimy oglądnąć na żywo

Cena jest królową, jednak pomimo tego 40% ankietowanych przez comScore woli zobaczyć przedmiot przez zakupem na żywo. To może być w dalszym ciągu czynnik, który będzie lekko hamował wzrost rynku e-commerce.

Więcej na ten temat w artykule na stronie www.clickz.com