Dobre i złe przykłady

Po krótkich rozważaniach teoretycznych dobrze jest spojrzeć jak radzą sobie z copywritingiem praktycy e-biznesu. Przyjrzymy się więc dobrym i złym opisom na aukcjach internetowych i w e-sklepach. Poniższe przykłady pochodzą z dwóch sklepów internetowych sprzedających przenośny dysk twardy.

Pierwszy sprzedawca podszedł do copywritingu zupełnie po macoszemu. Opis zawiera jedynie suche dane techniczne, które laikowi nie powiedzą zbyt wiele. W żaden sposób nie wpływa również na SEO sklepu internetowego. Informacja „może wystąpić dodatkowa opłata logistyczna!” wręcz odstrasza przed zakupem. Natomiast drugi e-sprzedawca postawił zdecydowanie na jakość opisu. Nie tylko zadbał o rozbudowany opis marketingowy (język korzyści!) ale także przedstawił informacje techniczne w formie tabeli. Dodatkowe informacje (gwarancja, opinie) umieścił na osobnych kartach dzięki czemu opis nie jest przeładowany treścią.

jak nie powinien wyglądać opis produktu

Źródło: http://komputerygliwice.pl/wd-my-passport-1tb-ext-25-usb30-czarny-p-68519.html

jak powinien wyglądać opis produktu

Źródło: http://www.agito.pl/dysk-wd-my-passport-wdbbep0010bbk-czarny-2-5-1tb-usb-3-0-83-580503.html  

Kolejne dwa przykłady pochodzą z portalu aukcyjnego Allegro.pl i dotyczą branży zabawek dla dzieci. Obaj sprzedawcy ofertują towar tej samej firmy, ale każdy z nich podszedł do stworzenia opisu w inny sposób. Pierwszy handlowiec postawił na jarmarczny styl sprzedawcy z bliskiego wschodu przekrzykującego innych na targowisku miejskim. Opis jest chaotyczny, a każdy akapit wyróżniony został innym style. Zaś drugi sprzedawca preferuje uporządkowanie informacji. Podkreślił jedynie tytuł przedmiotu, a w opisie zastosował język korzyści (3 punktowe pasy à gwarancja bezpieczeństwa). Warto popracować jedynie nad tytułem oferty, aby oprócz wartości informacyjnej niosła za sobą także przekaz marketingowy (intrygowała, budziła potrzebę, zapowiadała korzyść).

jak nie pisać opisów na allegro

Źródło: http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=2672756325&ars_source=ars&ars_socket_id=6&ars_rule_id=8

jak pisać opisy na allegroŹródło: http://allegro.pl/fisher-price-lezaczek-cudowna-planeta-t4145-tv-i2647627675.html

Powyższy artykuł nie wyczerpuje oczywiście wszystkich trendów i dobrych praktyk w copywritingu. Nie bez znaczenie dla dobrego opisu produktu jest zastosowany język, formatowanie tekstu, wybór zdjęcia, a nawet cały layout karty produktu w e-sklepie. Warto jednak zdać sobie sprawę z wagi copywritingu i przyjrzeć się jak Twój sklep radzi sobie z tym zadaniem.

Głodny więcej wiedzy od Ideacto? Pobierz naszą Biblię Jakości!

biblia_jakosci (1) Biblia Jakości to zbiór checklist – know-how Ideacto w zarządzaniu projektami internetowymi. Stworzone przez nas checklisty odnoszą się do każdego etapu budowania serwisu internetowego. Pobierz już teraz – same dobre praktyki i 100% naszego doświadczenia!