CASE STUDY – opisy produktów w vitalab.pl – ROI 2723%,  wzrost konwersji 19%

Posiadanie wysokiej jakości contentu na stronie jest fantastyczne i daje wymierne korzyści: zwiększa ruch na serwisie, buduje lojalność i najważniejsze sprzedaje. Niestety stworzenie takiej ilości materiału to zdecydowanie mniej ekscytujące zajęcie – wymaga wykonania sporej pracy. Jeśli jednak przyjrzymy się efektom jakie dało opracowanie nowych opisów produktowych na sklepie vitalab.pl – gdzie zwrot z inwestycji wyniósł 2723%, zaś wzrost konwersji na produktach z nowymi opisami osiągnął 19%, gra warta jest przysłowiowej świeczki i poświęcenia wymaganej ilości czasu. Zobaczymy jak do tego doszło.

Dlaczego rozpoczęliśmy współpracę

W czasach szalejących Pandy i Pingiwina – algorytmów Google promujących wartościowe treści, na znaczeniu nabiera tworzenie unikalnego contentu na sklepach internetowych. Najczęściej sprowadza się to do tworzenia oryginalnych (niekopiowanych) opisów produktów. Takie opisy wpływają pozytywnie na eCommerce na dwa sposoby. Po pierwsze, ich unikalność dobrze postrzegana jest przez Google, przez co sklep i produkty naturalnie promowane są na długim ogonie w SERP’ach. Słowem: wartościowe opisy = większy ruch na stronie z SEO.

Po drugie odpowiednio stworzone opisy sprzedają. W tym celu należy im nadać perswazyjnego charakteru. Dzieje się tak, gdy zachęca się do zakupów poprzez wykorzystanie języka korzyści oraz odpowiednie ułoży treść sprawiając, że użytkownicy sprawniej skanują tekst na stronie.

W przypadku sklepu vitalab.pl właściciele wykonali kawał dobrej roboty w zakresie SEO i unikalności opisów, z których ruch na stronie był spory. Sedno problemu leżało w nieczytelnej prezentacji treści oraz niewłaściwym wykorzystaniu fraz sprzedażowych.

Całe case study dotyczące opisów produktowych dla Vitalab można znaleźć po kliknięciu na ten link oraz w najnowszym wydaniu Mensis