Wiemy już czym jest Google Shopping i jak założyć konto w Merchant Center. W ostatnim artykule z tej serii przedstawimy dodatkowe usługi Google – Google Trusted Store, Google Checkout, Pobliskie Sklepy oraz Rich Snippets – z którymi w przyszłości będziemy mogli skonfigurować nasz profil Merchant Center, nie tylko w celu zwiększenia widoczności w wyszukiwarce Google, co wzrostu sprzedaży w sklepie internetowym.

Google Trusted Store – Umocnij  swoją wiarygodność

Google Trusted Store, to najmłodsza aczkolwiek chyba jedna z ciekawszych usług Google skierowana do sklepów online. Celem programu jest zrzeszenie wokół siebie sklepów mogących poszczycić się wysoką jakością obsługi i realizacją zamówień.

Przystąpienie do programu związane jest z przejściem okresu próbnego trwającego obecnie 28 dni i obejmującym swym zasięgiem próbę dwustu pięćdziesięciu transakcji. W tym czasie Google monitoruje ilość naszych zamówień wysyłanych na czas, ilość dni obsługi, szybkość rozwiązanych problemów oraz ilość Klientów potrzebujących pomocy w trakcie zakupów w naszym serwisie.

Po otrzymaniu pozytywnej oceny, w prawym dolnym roku naszej strony www, umieszczone zostanie logo Trusted Store, po kliknięciu którego Klienci będą mogli zobaczyć kartę raportu z oceną naszej działalności i jakości.

1

Warto w tym miejscu zauważyć, iż w najbliższym czasie logo Trusted Store pojawić ma się również w zagranicznych reklamach Google Adwords, co bez wątpienia będzie miało swój wydźwięk w decyzjach zakupowych potencjalnych Klientów, którzy przeszukują oferty sklepowe za pomocą wyszukiwarki Google.

2

Jednocześnie dzięki udziałowi w programie Zaufanych Sklepów, zarówno Sprzedawcy, jak i sami Klienci, będą mogli liczyć na wsparcie obsługi ze strony Google oraz pomoc przy pojawianiu się ewentualnych problemów związanych między innymi z otrzymaniem złego zamówienia, czy też przedłużeniem się czasu dostawy.

Zmiany te – na chwilę obecną przetestowane w pięćdziesięciu sklepach internetowych w Stanach Zjednoczonych – zaowocowały imponującymi rezultatami, które również i nas mogą przekonać w przyszłości do wypróbowania tej funkcjonalności:

3

Google Checkout  – Udostępnij szybkie transakcje online

Google Checkout,  to nic innego jak system pośrednictwa w płatnościach online. Przystąpienie w tym przypadku do programu Google umożliwia nam zamieszczenie w koszyku zakupowym dodatkowego przycisku odpowiedzialnego za opłacenie zamówienia przez osoby korzystających z pokrewnej usługi, Google Wallet.

4

Użytkownik korzystający z tej formy płatności, będąc zalogowanym na swoim koncie Google dokonuje płatności za pomocą niemal jednego kliknięcia. Dane na temat numery karty debetowej lub kredytowej oraz adresu przesyłki przechowywane są wówczas na jego prywatnym profilu.

Rozwiązanie to – choć dopiero zyskuje grono swoich miłośników – wpływać może nie tylko na gwarancję bezpieczeństwa sygnowaną marką Google, co wyróżnia się szybkością w realizacji transakcji.

Pobliskie Sklepy – Docieraj to entuzjastów offline

Sklepy w Pobliżu [tłum. ang. Nearby Stores), to przydatna funkcjonalność w przypadku kiedy posiadamy oddział stacjonarny swojego sklepu online i dotyka nas zjawisko Research Online Purchase Offline [czyt. ROPO]. Dzięki niej możemy trafić ze swoją ofertą do osób jedynie poszukujących danego produktu w Internecie, jednak zainteresowanych jego zakupem w lokalnej placówce. W tym celu konieczne jest połączenie swojego konta Merchant Centre z profilem w Google Miejsca. Jak to wygląda w praktyce?

Użytkownik po wpisaniu produktu w wyszukiwarkę Google, otrzyma spis lokalizacji sklepów, które w swojej ofercie posiadają niniejszy towar.

5

W przypadku jeśli użytkownik zdecyduje się kliknąć w grafikę produktu wyświetloną w wyszukiwarce, zostanie on przekierowany na podstronę Google Shopping, gdzie otrzyma pełną listę sklepów online i offline zrzeszonych w Merchant Center.

6

Tym samym użytkownik dysponować będzie zdecydowanie większym wyborem i możliwościami zakupowymi adekwatnymi do swoich aktualnych potrzeb.

Rich Snippets – Wyróżnij swoje produkty w wynikach organicznych / SEO

Rich Snippets, usługa ta choć nie jest nowością na polskim runku online, zgodnie z zapowiedziami Google zostanie wzbogacona – specjalnie z myślą o e-commerce – o wyświetlanie w wynikach organicznych takich informacji handlowych, jak: cena, dostępność, czy też recenzje produktów, które mamy w swojej ofercie w Merchant Center.

7

Dzięki temu wyniki organiczne będą w stanie być jeszcze bardziej precyzyjne pod kątem e-commerce, niż dotychczas.

Mówiąc o integracji konta Merchant Center z innymi produktami Google zapomnieć nie można również o sztandarowej usłudze Google Adwords, o której wspomnieliśmy już w pierwszej części.

Oczekiwanie na nową usługę Google Shopping i wkroczenie giganta na polskich rynek porównywarek cenowych niesie za sobą bez wątpienia wiele pytań o ich dalszy los. To co jednak już teraz możemy stwierdzić to to, że z pewnością mamy do czynienia z przedsięwzięciem bardzo przemyślanym ze strony Googla. Integracja Google Shopping z powyższymi produktami odpowiada bowiem na kluczowe i aktualne zjawiska w e-commerce, między innymi: podkreśleniu wiarygodności świadczonych usług, jeszcze szybszej realizacji zleceń, wzrostu znaczenia efektu ROPO oraz precyzji w wynikach wyszukiwania SEO i SEM. Chociażby dla tych elementów na pewno warto wziąć pod uwagę nowy produkt Googla we własnej strategii promocji online.