Za każdym razem, gdy mówię o pozycjonowaniu, to widzę kompletne zaskoczenie pewnymi terminami. SEO, anchor, 301, 404 – to hasła, które budzą konsternację nawet u osób, które zajmuję się reklamą internetową. Swoimi wpisami chciałbym przybliżyć trochę ten kanał marketingowy, który ma wciąż ogromną siłę, jeżeli chodzi o pozyskiwanie klienta. Dziś parę słów o tym, kto to specjalista SEO i czym się zajmuje.

Specjalista SEO?

Specjalista SEO to osoba odpowiedzialna za poprawną optymalizację witryny, jak i jej prawidłowe oraz efektywne linkowanie. Innymi słowy, to jest zadowolona, gdy witryna znajduje się wysoko w wyszukiwaniach organicznych, a martwi się, gdy strony nie ma w topach.

Co robi na co dzień?

Początek dnia SEO speca zaczyna się, jakżeby inaczej, od sprawdzania pozycji stron w wyszukiwarkach (w Polsce liczy się właściwie wyszukiwarka Google). W dużej mierze od tego momentu zależy nastrój, jaki będziemy mieć na resztę dnia. Następnie jego działania przeplatają się w zależności od stopnia realizacji strategii strony. Jeżeli jest to nowy klient – ważna jest analiza konkurencji (sposobu linkowania, optymalizacji strony, użytych przekierowań), natomiast w przypadku stałego klienta wszystko zależy od pozycji witryny. Wyższa pozycja sprawia, że nasze moce przerobowe można przerzucić na witryny klientów, które znajdują się na niższych pozycjach.

Jakie są cechy dobrego specjalisty SEO?

  • otwarty umysł,
  • cierpliwość,
  • wiedzę dotyczącą języków programowania (html, php, js, css),
  • znajomość zasad działania algorytmów,
  • umiejętność automatyzacji działań w SEO,
  • szczęście:)

Co byście jeszcze dodali?