O tureckim rynku e-commerce opowiada Sina Afra – założyciel i  Dyrektor Zarządzający Markafoni.

E-Commerce w Turcji jest jedną z najszybciej rozwijających się internetowych gospodarek na świecie. Stolicą tureckiego Internetu jest Stambuł i przyciąga coraz więcej zagranicznych inwestorów. Przyczyną tak szybkiego rozwoju są cztery główne siły napędowe: dostęp do kart kredytowych, infrastruktura logistyczna, wysoki poziom wykorzystania Internetu mobilnego i młode społeczeństwo.

Mieszanka tych różnorodnych sił napędowych sprawia, że Turcja jest atrakcyjna i konkurencyjna. Uruchomienie działalności gospodarczej, jest o wiele łatwiejsze kiedy rozpoczyna się je z dobrą infrastrukturą (w przeciwieństwie do krajów Europy Wschodniej, środkowego Wschodu oraz północnej Afryki). Turcja ma 36 mln użytkowników Internetu i około 10 mln kupujących online.

Ogólny przegląd przestrzeni i sił napędowych e-commerce:

Ogólny przegląd przestrzeni i sił napędowych e-commerce

Mając 36 mln internautów Turcja zajmuje 11 miejsce w rankingu 20 państw z największą liczbą użytkowników Internetu.

11 miejsce Turcji w rankingu 20 państw z największą liczbą użytkowników Internetu

Bardzo ważnym aspektem jest podniesienie statusu Turcji w rankingach jakościowych. Była bowiem zawsze bardzo obiecująca w ilościowym wymiarze, lecz brakowało podejścia jakościowego. Lecz to się zmieniło – wiele firm inspekcyjnych i konsultingowych tworzy różne rankingi, które jednoznacznie tego dowodzą.
Index e-commerce w Kearney 2012

İndex e-commerce w Kearney 2012 dla Turcji

Wpis pochodzi ze strony http://www.sinaafra.com/digital-bosphorus-the-state-of-the-turkish-ecommerce-2013

Tłumaczyła: Natalia Koźmińska