Tydzień temu zacząłem wątek indeksacji podstron w sklepach internetowych. Zwróciłem wtedy uwagę na problem z duplikacją title.

Dziś artykuł o tym, jak zadbać o unikalność treści, która jest największą bolączką dla Specjalistów SEO w sklepach internetowych.

Unikalność treści – dlaczego taka ważna?

Unikalność treści w obrębie jest ważna, gdyż wpływa po pierwsze na indeksację, a po drugie na jakość w oczach algorytmu.

Wbrew pozorom, w sklepach jest ciężko zadbać o unikalność treści. Po pierwsze, nieraz ciężko napisać opisy produktów innymi słowami, a po drugie same skrypty sklepów internetowych prowadzą do duplikacji.

Klasowym przykładem takiej duplikacji są wyniki wyszukiwania wewnątrz witryny albo paginacja w kategoriach produktów.

Co zrobić, aby zachować unikalność?

Dla chcącego nic trudnego. Ze swojej strony proponuję trzy rozwiązania:

1. Komenda „noindex” w metatagu podstrony, której nie chcemy indeksować.

2. Zastosowanie „rel=canonical”

3. Na stronach produktów włączenie możliwości dodania opinii o produkcie.

4. Użycie możliwości oceny produktu poprzez gwiazdki (schema.org)

5. Pisanie wszędzie unikalnych tekstów „z głowy” :)

Oczywiście tych technik jest więcej, ale jestem pewien, że sami wpadniecie na jeszcze lepsze pomysły na zachowanie unikalności swojego serwisu.