Ciągle wyprzedza Cię konkurencja? Twoje strony powpadały w filtr? Jeżeli odpowiedź na któreś z tych pytań brzmi tak, to poświęć 5 minut na ten artykuł.

Linkbuilding to wciąż najważniejszy aspekt SEO. Dlatego poprawne linkowanie przynosi wysokie pozycje, co z kolei przekłada się na przychody sklepu internetowego. Poniżej zamieszczę wam 6 ważnych zasad poprawnego linkbuildingu:

1. Różnicuj anchory

Do witryny powinny kierować przynajmniej kilkanaście różnych anchorów. Dlaczego tak? Musisz patrzyć z perspektywy algorytmu, co jest „naturalne”. Zapewne oczywistym jest, że każdy z nas inaczej nazwie stronę, którą chciałby zarekomendować swojemu koledze.  Weźmy przykład Kwejka. Jedna osoba zamieściłaby link z nazwą domeny „kwejk.pl”, natomiast druga stwierdzi, że podlinkuje go tytułem „śmieszne memy”. Takich wariantów jest oczywiście zdecydowanie więcej.

2. Różnicuj źródła

Drugą istotną zasadą jest różnicowanie źródeł linków prowadzących do witryny. Nie jest tajemnicą, że „normalnym” jest otrzymywanie linków z różnego rodzaju skryptów: blogi, fora, video cms, social media, itp.

3. Nie rezygnuj z nofollow

Wielu specjalistów seo uważa, że linki nofollow są kompletnie zbyteczne i nie warto nawet tracić sekundy czasu na nie. To ogromny błąd. Po pierwsze, witryny bez linków nofollow są uznawane przez algorytm za „nienaturalne”. Po drugie, linki nofollow nie przekazują oczywiście mocy, ale przenoszą trust, który jest istotny, aby chronić stronę przed depozycjonowaniem oraz wahaniami algorytmu.