Dziś druga część artykułu dotyczącego sześciu zasad poprawnego linkbuildingu. W pierwszej części wspomniałem o tym, że należy:

  • różnicować anchory
  • różnicować źródła odnośników
  • zdobywać linki nofollow

W tym artykule znajdziesz kolejne trzy istotne zasady.

4. Działaj nieszablonowo

Wielu pozycjonerów korzysta z tych samych stron do linkowania swoich witryn. Jest to duży błąd,gdyż przez to tworzą się pewne schematy, na który może wpaść ktoś z załogi Google Spam albo Twój konkurent, który z pewnością wykorzysta okazję, aby poinformować o Twoich działaniach manipulujących wyniki wyszukiwania.

5. Strony jak wina

W swoich działaniach pozycjonerskich kładź nacisk na zbieranie linków ze stron wiekowych. Im starsza witryna, tym lepiej. Dlaczego? Ponieważ ma ona z reguły wysoki trust rank, co przekłada się też na wyższą pozycję i chroni witrynę przed filtrem! Warto nieraz sprawdzić historię witryny poprzez serwis http://archive.org

6. Stawiaj na znane

Istotnym elementem linkbuildingu jest zdobywanie odnośników prowadzących ze stron jak najbardziej popularnych. Generujących duży ruch. Myslę, że jest to dość czywiste. Znana, odwiedzana strona jest w oczach algorytmu wartościowa dla użytkownika, dlatego link zdobyty w takim serwisie może być nieraz 100-krotnie korzystniejszy aniżeli w zaspamowanej księdze gości, czy też katalogu.