Prognozowane przez  wielu wdrożenie Google Shopping  w połowie tego roku, niemal się ziściło. W minionym miesiącu niektórzy z nas (Rys 1.) w oknie swojej wyszukiwarki mogli zobaczyć pierwsze Product Listing Ads (PLA). Przypomnijmy, że jest to forma reklamy wyświetlająca się w polu samodzielnym i niezależnym od reklam Google Adwords.

Google Listing Ads

Rys 1. Źródło: Tomek Serafin na Google+ 

PLA, stanowi jedną z trzech możliwości wyświetlania produktów, która będzie dostępna za sprawą konta Merchant CenterCzym jest Merchant Center i jakie jest jego znaczenie w usłudze Google Shopping? Jak przygotować swój sklep pod ten rodzaj promocji online? O tym wszystkim możecie przeczytać w naszych wcześniejszych publikacjach na ten temat:

1. Google Shopping i jego zastosowanie.

2. Tworzenie konta Merchant Center krok po kroku.

3. Dodatkowe usługi rozbudowujące funkcje Merchant Center.

Rozpoczęte testy beta Product Listing Ads – na tle wszystkich dotychczasowych zmian – to bez wątpienia milowy krok, przybliżający nas jak nigdy wcześniej, do polskiej wersji Google Shopping.

Niestety, data oficjalnego wdrożenia nadal owiana jest tajemnicą . Warto w tym miejscu jednak zauważyć, iż zeszłoroczna premiera Google Shopping w Stanach Zjednoczonych odbyła się w październiku, czyli tuż przed okresem gorączki świątecznych zakupów. Czy zatem Google ma w planach powtórzyć ten sukces również w 2013 roku? Odpowiedzi na to pytanie z pewnością dostarczą nam najbliższe tygodnie.