rwd-i2a-v02

Jak projektować newslettery w technice responsive web design? Przeczytaj case study stworzone przez Sendingo – agencję specjalizującą się w email marketingu, która na przykładzie klienta z branży modowej przygotowała responsywny szablon newslettera.

Podstawowym celem projektowania zoptymalizowanych wiadomości w newsletterach jest stworzenie użytkownikom różnego typu urządzeń przenośnych takiego samego komfortu czytania i odbierania emaili, jak miałoby to miejsce np. w przypadku komputerów stacjonarnych. Nie inaczej więc do projektowania responsywnych szablonów newsletterów podeszliśmy w naszej agencji, kiedy do Sendingo zgłosił się nowy klient z branży modowej – Vero Stilo z Wrocławia. Zadanie było jasne: przygotować kampanię email marketingową, wykorzystując najlepsze  praktyki responsive web designu.

Projektując dla Vero Stilo, musieliśmy bazować na projekcie, który nie był tworzony wg założeń metodologii RWD i okazał się dość trudny w implementacji. Mieliśmy jednak czas na przeprowadzenie szeregu testów i liczne eksperymenty, dlatego ostatecznie powstał pierwszy w naszej agencji newsletter stworzony dla mobilnych klientów pocztowych.

Na jakie tudności możemy natrafić podczas tworzenia tego rodzaju kampanii email marketingowych? Największym błędem byłoby przekierowanie odbiorcy do skomplikowanej strony, nieprzygotowanej w żaden sposób do łatwego nawigowania w urządzeniu mobilnym. Responsywny newsletter powinien więc funkcjonować jako część większej całości. Kierować do responsywnej treści: czy to landing page’a czy sklepu internetowego. W ten sposób pokażemy, że myślimy o naszym końcowym odbiorcy i dbamy o jego komfort.

Jeśli ciekawi Cię, jak dokładnie wygląda proces opracowywania responsywnych newsletterów, odwiedź naszą stronę internetową. Tam znajdziesz nasze case study stworzone dla Vero Stilo.