Miło nam poinformować, że w dniu wczorajszym Polska dołączyła do listy wybranych krajów gdzie obsługiwane są reklamy Google Product Listing Ads (PLA).  Nowy kanał Google z pewnością warto wykorzystać w strategii każdego e-sklepu tym bardziej, że wielkimi krokami zbliża się okres Bożonarodzeniowy.

Reklamy w postaci Produkt Listing Ads wyświetlane są na podstawie słów kluczowych wpisywanych przez użytkownika w wyszukiwarce Google, w polu niezależnym od reklam tekstowych.

PLA2

Reklama PLA zawiera takie elementy jak: grafika produktu, cena czy nazwa sprzedawcy. Informacje pobierane są bezpośrednio z pliku xml w Centrum Sprzedawcy, na koncie Merchant Center. Więcej na ten temat Merchant Center możecie przeczytacie w artykułach: Google Shopping i jego zastosowanieTworzenie konta Merchant Center krok po krokuDodatkowe usługi rozbudowujące funkcje Merchant Center oraz Google Shopping w Polsce – Pierwsze testy już rozpoczęte!

Aby reklamy PLA były widoczne w wyszukiwarce konieczne jest połączenie Centrum Sprzedawcy z kampanią Google Adwords. W tym celu prócz podania identyfikatora konta Adwords w Centrum Sprzedawcy należy również utworzyć dedykowaną kampanię Adwords. Kampanie PLA rozliczane są oczywiście – podobnie jak Adwords – na podstawie kosztu za kliknięcie (CPC) oraz przeprowadzonej aukcji.

Z pewnością Product Listing Ads stanowi ciekawą alternatywę pozyskania dodatkowej powierzchni reklamowej w Google. Jak pokazują doświadczenia zagranicznych e-sklepów – gdzie usługa ta wdrożona jest już od blisko roku – rozwiązanie to osiąga doskonałe efekty, będąc jednym z kluczowych kanałów generujących i wspierających sprzedaż.