Tworząc witrynę sklepu internetowego warto poświęcić chwilę na poznanie nawyków swoich potencjalnych klientów. To właśnie ich wymagania powinna spełniać dobra strona e-commerce. Poniższa infografika przygotowana przez zespół Vouchercloud prezentuje kilka danych statystycznych na temat zachowań klientów kupujących w sieci. Niektóre z nich mogą się okazać zaskakujące!

Wielu klientów można stracić… zanim znajdą się na naszej stronie internetowej.

Większość konsumentów rezygnuje z zakupów w sklepie, którego strona nie załaduje się w ciągu 3 sekund – na tyle zazwyczaj wystarcza cierpliwości internautom. Właściciele sklepów powinni też dużo czasu poświęcić na zaprojektowanie samej podstrony produktu – 92,6% użytkowników twierdzi, że to właśnie materiały wizualne mają największy wpływ na zakup. Żeby zdobyć zaufanie klienta i zachęcić go do zakupów, każdy produkt powinien mieć m.in. unikalny i ciekawy opis oraz autentyczne zdjęcia dobrej jakości prezentujące produkt z kilku perspektyw. Jeszcze lepiej gdy zostaną dołączone do tego materiały wideo i recenzje samych użytkowników. Kupujący są skłonni szybciej zaufać komentarzom innych internautów niż opisowi producenta – aż 79% kupujących bierze pod uwagę recenzje produktów.

Trzeba też zwrócić uwagę na to, co może zniechęcić do zakupów. Powinniśmy unikać obowiązkowych newsletterów (40% z nas nie chce ich otrzymywać), a także wymogu rejestracji wcześniej niż przed finalizacją zakupów. Niektórych może zawieść brak ich ulubionej formy płatności – nawet 59% klientów porzuca koszyk, jeśli nie ma możliwości zapłacenia w preferowany przez siebie sposób.  Dlatego warto postarać się o czytelne loga zaufanych pośredników płatności w widocznym miejscu na stronie.

Po więcej szczegółów zapraszamy do grafiki:

 

infografika Psychologia konsumenta