Rozpoczynamy serię cotygodniowych informacji, o tym co ciekawego wydarzyło się w świecie e-commerce. Czytajcie więc i  przesyłajcie dalej, bo wiedzą trzeba się dzielić!

1. Według raportu NetElixir sklepy, których strony internetowe dopasowane są do urządzeń mobilnych mają o 160% wyższą konwersję. 

Badania przeprowadzone zostały na 53 firmach prowadzących sprzedaż online. Wyniki dowodzą, że współczynnik konwersji dla tych e-sklepów wzrósł z 1.42% do 2.68% w ciągu ostatniego roku.

źródło: http://www.internetretailer.com/2014/10/01/mobile-shoppers-convert-160-more-often-optimized-sites

 

2. Microsoft kontra Salesforce w starciu o funkcjonalność nowego narzędzia do sprzedaży online.

Oryginalna nazwa narzędzia Microsoftu to Online- Office 365 Bundle i jest prawie o połowę tańsze niż Professional CRM od Salesforce. Różnica polega także na tym, że produkt Salesforce działa jedynie w chmurze.

źródło: http://www.crm-daily.com/news/Microsoft-Targeting-Salesforce-Users/story.xhtml?story_id=0210018U1SH6

 

3. eCommerce, mCommerce, a teraz jeszcze tvCommerce.

Overstock.com Inc. wpadło na pomysł, jak zaangażować nawet najbardziej leniwych klientów. Opracowali Shop App – aplikację, która zainstalowana na Smart TV pozwala na dokonywanie zakupów dzięki temu nowemu kanałowi sprzedaży. Pierwsze współpracujące marki to Pepsi, Wal-Mart, Fanatics, Wayfair, Ticketmaster, Cuisinart i Schwinn.

źródło: http://www.internetretailer.com/2014/10/08/overstockcom-tests-combination-tv-and-mobile-commerce

 

4. Rossmann rozpoczyna sprzedaż online w województwie łódzkim.

To dopiero testy, dlatego grupa klientów ogranicza się do województwa łódzkiego, ale jeżeli wyniki będą zadowalające, z pewnością krok ten będzie miał duży wpływ na rozwój e-commerce w Polsce.

żródło: http://evigo.pl/9465-rossmann-testowy-e-sklep-w-polsce-pod-lupa/

5. Druga runda szaleństwa zakupowego online w Chinach.

To naprawdę dobry czas dla e-commerce w Chinach. Sprzedaż online wzrosła tam w ciągu ostatniego roku o 31%. Najwyższe wyniki odnotowano w sektorach żywności, motoryzacji oraz dóbr luksusowych.

źródło: http://charneyresearch.com/Series2No6_INTERNATIONAL_DEVELOPMENT_China_New_Open_Door_The_E_Commerce_Boom.htm