Już 10 Grudnia w Businessman Institute w Warszawie odbędzie się Konferencja B2B Commerce. Jednym z prelegentów będzie Grzegorz Błażewicz. Oto mały przedsmak, czego możecie się spodziewać podczas tego wydarzenia.

1. O czym będziesz opowiadał podczas swojego wystąpienia?

O automatyzacji marketingu w B2B i o tym jak wpływa na rozwiązania problemów sprzedażowych w segmencie B2B, który charakteryzuje się długimi cyklami sprzedażowymi, dużą ilością osób decydujących o zakupach produktów i usług, a także rosnącymi kosztami sprzedaży.

2. Co zaskoczyło Cię najbardziej w pracy eCommerce B2B?

Największym zaskoczeniem było to jak bardzo eCommerce w sektorze B2B przypomina pracę w kanale B2C. Mam tu na myśli całościową taktykę prowadzonych działań oraz metody, które wykorzystywane są z powodzeniem nie tylko w  B2C, ale funkcjonują równie sprawnie na gruncie B2B.

3. Na co powinien zwrócić uwagę przedsiębiorca, który rozważa uruchomienie sprzedaży on-line w kanale B2B?  

Przede wszystkim zmienia się cykl sprzedaży, skraca się. Wymaga to zmiany stosowania relacyjnej techniki na nierelacyjną, czyli osłabienie relacji handlowiec – kontrahent.  Oczywiście idzie za tym konieczność posiadania dobrego produktu i ceny. To duża zmiana, która dokonuje się w sektorze usług, w tym w sprzedaży.

4. Jakie dostrzegasz kierunki rozwoju eCommerce B2B?

Rozwój eCommerce w B2B zapowiada się bardzo dynamicznie.  Szczególnie w temacie prostych usług, nie wymagających zaawansowanych wdrożeń i ustaleń nastąpi całkowite przejście w stronę łatwo dostępnych ofert w sieci z pełną płatnością i dostępnością online. Niewątpliwie na znaczeniu będą zyskiwać agregaty ofert z wielu firm pozwalające na ich szybkie porównanie i bezproblemowy zakup najlepszych produktów.

Więcej o Konferencji na: www.b2bcommerce.pl