Podczas Konferencji B2B Commerce Paweł Wyborski, prezes zarządu i założyciel QuarticOn.com, przedstawi nam swój punkt widzenia dotyczący Big Data w marketingu i sprzedaży B2B.

1. O czym będziesz opowiadał podczas swojego wystąpienia?

Opowiem jak przedsiębiorca B2B może ułatwić sobie życie i zaoszczędzić swój czas, jak również o tym, że zbieranie „BIG DATA” jest bez sensu, bo co nam po danych leżących na serwerach – tylko koszty. Chyba, że jesteśmy wstanie na podstawie tych danych podjąć działanie sprzedażowe, które spowoduje, że klient wyda w naszym e-commerce pieniądza. Cała trudność tylko polega na tym, że w jednym momencie na stronie sklepu jest kilka tysięcy  klientów, każdy chce coś innego, a my jako marketerzy mamy kilka minut, żeby dowiedzieć się co chce każdy klient – czyli zeerać i przeanalizować o nim dane, a następnie inteligentnie zareagować, dopasowaną ofertą.

2. Co zaskoczyło Cię najbardziej w pracy eCommerce B2B?

Klienci B2B. 
Znad biurka wyobrażamy sobie klienta B2B jako młodego, otwartego na nowe technologie przedsiębiorcę. A tak naprawdę po drugiej stronie są normalni ludzie – przedsiębiorcy, z różnych branż, począwszy od cukierni, kwiaciarni, ogrodnika, majsterkowicza, budowlańca a na fimie produkującej części do łazików marsjańskich kończąc.

3. Na co powinien zwrócić uwagę przedsiębiorca, który rozważa uruchomienie sprzedaży on-line w kanale B2B? 

Na to, do jakiego segmentu B2B kieruje swoją ofertę – czy jest to segment SOHO (Small Office Home Office) – czyli po prostu firmy zatrudniające nie więcej niż 5 osób, czy też oferta skierowana jest do większych firm.
Ma to wpływ na komunikację oferty i zarządzanie relacji z klientem.
Drugim istotnym aspektem jest komunikowanie korzyści z punktu widzenia jego firmy, a nie tylko osoby dokonującej zakupy.


4. Jakie dostrzegasz kierunki rozwoju eCommerce B2B?

a. Bardzo mocny rozwój rynku usług drogą elektroniczną  w tzw. chmurze. Wszystko, co da się zautomatyzować i realizować taniej poza firmą, będzie tam kierowane.
b. Produkty abonamentowe – czyli w określonej kwocie płaconej co miesiąc, dostarczamy produkty/usługi potrzebne w codziennej działalności – np. materiały biurowe, spożywcze itp.

 

10 Grudnia w Businessman Institute w Warszawie.
Więcej o Konferencji: www.b2bcommerce.pl