Infografika przygotowana przez Oskara Berezowskiego, Catvertiser.com

Skuteczne poszukiwanie klienta zaczyna się często od rozpoznania jego preferencji czy zainteresowań. Facebook jest obecnie idealnym miejscem do tego, by dowiedzieć się więcej o ludziach, którym chcemy sprzedać swój produkt.

Henry Ford powiedział kiedyś, że “Bardziej niż cokolwiek innego, sekretem sukcesu jest przygotowywanie się.” To stwierdzenie doskonale pasuje także do prowadzenie skutecznych kampanii reklamowych. Zanim wybierzemy medium, w którym nasza marka ma się pojawić warto sprawdzić, czy są tam nasi potencjalni klienci.

Dotyczy to między innymi szacowania potencjału zakupowego na Facebooku. Warto więc zacząć od tego, czy osoby, które korzystają z tej platformy społecznościowej są dla nas atrakcyjni. Według analiz demograficznych prowadzonych regularnie przez aplikację Catvertiser.com do zarządzania kampaniami reklamowymi na Facebooku, jest on bardzo atrakcyjny z punktu widzenia reklamodawcy.

Czasem pojawiają się informacje, że Facebook przestał być interesujący dla młodych ludzi, a więc trudno tam sprzedawać. Najmłodsza grupa odbiorców (13-24 lata) budzi sporo sprzeczności, bo wcale nie wydają najwięcej. Jest to jednak bardzo dynamiczna grupa ludzi, która ma wpływ na wiele decyzji zakupowych, choć w znacznym stopniu są niezatrudnieni lub zatrudnieni na niskich stanowiskach (czyli o niskich dochodach). W Polsce jest ich na Facebooku 5,6 mln.

Jeśli tę grupę sprawdzić nieco dokładnie to podział wygląda następująco: 13-18 lat to 20,63 procent wszystkich użytkowników FB (2,6 mln), 19-24 to 23,8 proc. (3 mln). Największa jest jednak grupa 25-34. To 30,15 proc. wszystkich (3,8 mln). Dalej ten udział szybko spada. 35-44 to 14,28 proc. (1,8 mln), 45-54 to 5,55 proc. (0,68 mln), 55-64 (0,44 mln) i najstarsi to zaledwie 1,74 proc. czyli 0,22 mln użytkowników.

Największą grupę stanowią więc osoby (25-34 lat), które już skończyły się uczyć i mogą zarabiać.

Głębsza analiza potwierdza, że duża grupa użytkowników największej platformy społecznościowej świata deklaruje, że robią zakupy w sieci. Przy czym chętniej przyznają się do tego kobiety. Powodzeniem wśród użytkowników Facebooka cieszą się mniejsze sklepy (butiki), dystansując duże centra handlowe. Z kolei spośród supermarketów najczęściej wybierają Lidl, Tesco i Biedronkę. Aby oszczędzić szukają głównie wyprzedaży i zakupów grupowych.

To ważne informacje dla wszystkich osób zajmujących się e-commerce i optymalizowaniem kampanii reklamowych. Dzięki takiej wiedzy możemy skuteczniej docierać do potencjalnych klientów.

Badanie przeprowadzone zostało 15 grudnia na podstawie deklaracji 12,6 mln użytkowników Facebooka.

info_catvert_kupowanie