W ostatnich latach rewolucja e-Commerce odbywa się na wszystkich polach. Szczególną rolę zaczęła odgrywać logistyka dostaw – stając się głównym czynnikiem konkurencyjnym. W tym roku możemy spodziewać się dalszego rozpowszechniania się next-day delivery and rapid in-store pickup. Użytkownicy przyzwyczajają się do szukania produktu on-line i odbierania w punktach naziemnych (pick-up center).

Amazon Prime Now pozwala swoim członkom premium dostawe w ciągu godziny od zamówienia na terenie Nowego Jorku. Firmy takie jak Postmates pozwalają także mniejszym sprzedawcom realizować dostawy tego samego dnia. Natomiast Uber and Lyft zbudował olbrzymią sieć lokalnego transportu – kurier i opcja dostawy tego samego dnia może być bardzo interesującym kierunkiem ekspansji.

delivery

 

Kolejnym wyróżnikiem konkurencyjnym może być doskonała obsługa zwrotów. Zalando wykorzystało właśnie ten wyróżnik by zdobyć zaufanie internautek w całej Europie.

Ciekawym pomysłem może być odwrócenie wspomnianych wyżej trendów i oferowania bardzo niskich cen tym klientom, którzy zechcą poczekać na dostawę znacznie dłużej. Umożliwia to zamawianie produktów dopiero po złożeniu zamówienia i optymalizację kosztów i ryzyk logistycznych.

Masz jakieś uwagi w związku z tym artykułem? Napisz do nas.