Tzw. kampanie brandowe, czyli wyświetlające reklamy promujące daną markę są źródłem wielu kontrowersji. Często bowiem klienci nie mogą zrozumieć sensu prowadzenia tego typu działań: skoro bowiem adres www firmy wyświetla się na 1 pozycji wyników wyszukiwania, jaki ma sens używanie Google Adwords do wyświetlania reklam, które będą znajdować się 1 miejsce wyżej, skoro klient i tak trafi na stronę?

Jak pokazuje praktyczne doświadczenie, działania tego rodzaju nie zawsze są pozbawione sensu: w bieżącym wpisie przedstawionych zostanie kilka argumentów za kampaniami brandowymi.

1. Niskie koszty

Kampanie brandowe charakteryzują się wysokim wynikiem jakości, na poziomie 10 dla dokładnej frazy i w przedziałach 8-10 dla fraz z błędami. Skutkiem tego koszt klinięcia, poza kampaniami brandowymi firm  których nazwy składają z popularnych, obiegowych określeń oscyluje zazwyczaj w granicach kilku groszy. Z drugiej strony klienci wpisujący daną frazę są zaznajomieni z marką więc ich skłonność do zakupu jest większa, dlatego też kampanie tego rodzaju poza niższymi kosztami mają również wysoką rentowność.

2. Poprawienie jakości konta

Jednym z czynników wpływających na wysokość stawek CPC na koncie Google Adwords jest jego historyczna jakość. Tym samym uruchomienie w pierwszym etapie budowy konta kampanii brandowej, charakteryzującej się niskimi stawkami za kliknięcie i wyoskim CTR jest dobrą formą poprawy jakości konta.

3. Kierowanie bezpośrednio na stronę docelową

Niektóre firmy w wynikach organicznych dla zapytania brandowego posiadają stronę wizytówkę, prezentującą podstawowe informacje o sieci, zaś sklep z ofertą produktów jest ulokowany jako jedna z zakładek. Część użytkowników może nie być świadoma tego faktu lub mieć trudności z odnalezieniem sklepu i zrezygnować z zakupów on-line po wejściu na takową stronę. Dlatego też użycie kampanii brandowej w Google Adwords może umożliwić zwiększenie sprzedaży, poprzez kierowanie bezpośrednio na stronę sklepu i tym samym umożliwienie zakupu.

intersportIntersport – przykład firmy, gdzie strona marki  spełnia rolę informacyjną, a sklep jest ulokowany na osobnej domenie

4. Podwyższanie stawek za kliknięcie dla konkurencji

W wielu branżach konkurencja uruchamia reklamy na nazwę danej marki, licząc na przejęcie części ruchu skierowanej do danej witryny i zaznajomienie z własną marką. Dzięki zastosowaniu kampanii brandowej możliwie jest utrudnienie tych działań: reklama Brandowa danej firmy, ze względu na bezpośrednie związane z daną frazą będzie wyświetlać się na 1 pozycji, dodatkowo zaś jej obecność przełoży się na wyższe CPC dla innych reklamodawców

5. Informowanie o promocjach i akcjach specjalnych

Wyniki organiczne Google nie umożliwiają wyświetlania informacji o akcjach specjalnych i promocjach. Google Adwords natomiast pozwala na bezpośrednie informowanie klientów o promocji czy to przez sam tekst reklamowy czy też linki do podstron. Dodatkowo dzięki funkcji odliczania możliwie jest przekazywanie klientom o czasie jaki pozostał na zakup na preferencyjnych warunkach. Tym samym klienci mogą szybko poznać szczegóły bieżących promocji, bez rozproszenia uwagi przez różne komunikaty na stronie lub w czasie przeglądania w wynikach wyszukiwania informacji na temat danej firmy.

6. Informowanie o lokalizacji salonów stacjonarnych

W przypadku firm z rozbudowaną siecią sklepów stacjonarnych klienci poszukują informacji o lokalizacji salonu stacjonarnego. Dzięki dodaniu odpowiednich rozszerzeń do reklam możliwe jest szybkie informowanie klientów  na temat tego gdzie znajduje się najbliższy salon, a tym samym zwiększanie sprzedaży off-line.

Lidl

7. Umożliwienie klientom dotarcie do strony

W branży e-commerce można wyróżnić szereg marek, dla których nazwa sklepu to słowo kluczowe lub znana w branży fraza. W przypadku stosowania takiego rozwiązania bez jednoczesnego wspierania pozycji strony przez silne działania na płaszczyźnie SEO może wystąpić sytuacja, gdy strona sklepu nie będzie znajdowała się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Sytuacja ta utrudnia klientom dotarcie do sklepu. Rozwiązaniem w takim wypadku jest kampania brandowa, wyświetlająca reklamy na 1 miejscu wyników wyszukiwania.

Jak widać kampania brandowa generuje szereg korzyści dla strony. Tym samym polecane jest stosowanie jej, nawet w ograniczonym zakresie, na praktycznie każdym koncie Google Adwords.

Zastanawiasz się nad kampanią brandową dla swojego biznesu? Napisz do nas.