Bez wątpienia Magento stanowi na rynku jedną z najciekawszych o ile nie najciekawszą propozycję silnika eCommerce. Z pewnością możliwości jakie ze sobą niesie dają podwaliny do uruchomienia bardzo profesjonalnego i zaawansowanego w swych funkcjonalnościach sklepu. Zazwyczaj decydują się na ten silnik firmy o bogatym i różnorodnym asortymencie produktów, chcące zaoferować swym klientom platformę z intuicyjnymi i ciekawymi funkcjonalnościami, przy jednoczesnych zaawansowanych integracjach dbających chociażby np. o stany magazynowe.

Do niedawna najpopularniejszym silnikiem eCommerce w Polsce był Prestashop, jednak Magento pomału podobnie jak w Niemczech staje się standardem i obsługuje ponad ¼ rynku. Jego popularność rośnie zarówno dzięki społeczności ale i za sprawą takich międzynarodowych konferencji jak np. Meet Magento łączącej ścieżki biznesu i technologii w kierunku eCommerce.

Magento

Wady 

  • silnik wymagający pod względem konfiguracji i wydajności serwera
  • bardzo rozbudowana administracja sprawia, że nie wszystko jest intuicyjne i oczywiste
  • rozbudowa podstawowych funkcjonalności wymaga zaawansowanej wiedzy programistycznej
  • proporcjonalnie większość dostępnych modułów w sieci jest płatnych

Zalety

  • rozbudowana część administracyjna jest wadą dla mniej technicznych użytkowników ale z pewnością zaletą dla bardziej doświadczonych managerów sprzedaży.
  • duża społeczność użytkowników sprawia, że wiele rozwiązań problemów możemy „wygooglować”
  • bardzo dobrze przemyślana architektura pozwala na bardzo zaawansowane wdrożenia i jeszcze bardziej zaawansowany rozwój
  • skrypt posiada wiele możliwości optymalizacji kodu pod kątem SEO

Support

http://magentoforum.pl 

http://magento.com/help/overview

osCommerce

Wady

  • przestarzały architektonicznie i bardzo mocno narażony na ataki
  • silnik praktycznie nierozwijany od wielu lat
  • trudny w utrzymaniu w przypadku zaawansowanego rozwoju

Zalety

  • pasuje do każdego modelu sprzedaży
  • niskie koszty wdrożenia
  • niewymagający pod względem sprzętowym
  • duża baza darmowych dodatków

Support

http://www.oscommerce.com/

http://www.oscommerce.pl

OpenCart

Wady

  • problemy z aktualizacją, część dodatków doprowadzić może do nieoczekiwanych błędow w funkcjonalnościach wcześniej działających
  • niezoptymalizowany css i js (ok 500KB)
  • Ubogi w opcje m.in. raportowania

Zalety

  • bardzo duża baza rozszerzeń
  • wsparcie techniczne na forach w tym w języku polskim
  • niewymagający pod względem sprzętowym
  • ładny, przejrzysty i łatwy w obsłudze panel

Support

https://www.opencart.com/

http://opencartportal.pl/

http://forum.opencart.pl/

Prestashop    

Wady

  • bardzo duża ilość wydawanych poprawek, w tym poprawek bezpieczeństwa
  • niektóre darmowe funkcjonalności jakie możemy spotkać w inncyh skryptach tutaj są płatne
  • architektura utrudniająca długofalowy rozwój, o niskiej skalowalności

Zalety

  • w miarę intuicyjny i przejrzysty panel
  • duża społeczność
  • łatwa instalacja i modyfikacja dodatków
  • dość wydajny w stosunku do funkcjonalności i nie wymagający dużych zasobów serwera
  • duża ilość dostępnych gotowych templatów płatnych i darmowych
  • wbudowany moduł wersji mobilnej

Support

https://www.prestashop.com/pl/

http://prestashopforum.pl/

Quick.Cart   

Wady

  • uboga baza wtyczek i szablonów
  • baza danych oparta o pliki zaletą jest w przypadku małego asortymentu ale problematyczna w przypadku dużego co zmniejsza wydajność działania sklepu
  • zmiana wielu elementów konfiguracji sklepu wymaga znajomości języka PHP

Zalety

  • łatwa instalacja i prostota modyfikacji
  • intuicyjny panel administracyjny
  • dobrze rozwinięta społeczność i wsparcie techniczne
  • dobrze się pozycjonyje
  • jest w stanie przyjąć spore obciążenie zachowując jednocześnie dużą wydajność
  • zgodny z XHTML 1.1, CSS, MVC i WAI
  • wbudowana wersja mobilna

Support

http://opensolution.org/forum/

 

Zmiana silnika sklepu – o czym warto pamiętać

Decydując się na zmianę oprogramowania sklepu przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że jest to proces skomplikowany a tym trudniejszy im więcej integracji.
Przystępując do prac należy:

  • sprawdzić czy w nowym silniku mamy wszystkie funkcjonalności starego oprogramowania
  • sprawdzić czy obecny usługodawca jest w stanie spełnić wymagania sprzętowe nowego silnika
  • opracować migratory danych pomiędzy bazami
  • uwzględnić w nowym wdrożeniu wszystkie integracje
  • przeznaczyć czas na analizy, testy wydajności, badania ux
  • pamiętać o wcześniej zaindeksowanym w google zapleczu linków i odpowiednio je przekierować
  • sprawdzić kampanie reklamowe, czy nie są nakierowane na url-e w starym sklepie
  • przygotować zaślepkę dla starego sklepu, informującą klientów o trwających pracach
  • wybrać dzień o potencjalnie najniższym statystycznie ruchu na przepięcie oprogramowania

Skontaktuj się z nami aby dowiedzieć się więcej o Magento i innych platformach eCommerce!