Internetowe Centrum Dystrybucji to działająca od 2000 roku w Sopocie firma oferująca kompleksowe wyposażenie firm w zakresie produktów BHP (m. in. takich marek jak Cederroth, Honeywell, KCL, 3M, Uvex, Optrel) i spawalnictwa (m.in. marki: Lincoln Electric, Bester, Esab, Kemppi). Produkty oferowane przez ICD charakteryzują się  wysoką jakością i przeznaczone są dla wymagających klientów.

ICD wykorzystuje Internet do zwiększania sprzedaży swojego asortymentu. Asortyment sprzedawany w ramach platformy on-line jest często przedmiotem transakcji B2B. Chcąc zwiększyć sprzedaż on-line oraz liczbę zamówień telefonicznych firma ICD zdecydowała się na uruchomienie dodatkowych działań e-marketingowych w formie kampanii Google AdWords.

www.icd.pl

Strona internetowa Internetowego Centrum Dystrybucji – www.icd.pl

Przeprowadzone działania

Działania w zakresie marketingu internetowego rozpoczęły się od przygotowania we współpracy z przedstawicielami firmy listy fraz kluczowych, prezentujących najczęściej nabywane przez klientów produkty w ofercie sklepu. W oparciu o nie przygotowana została struktura konta Google AdWords, w ramach której w związku  z wysokimi prognozowanymi stawkami CPC podjęto decyzję o przygotowanie grup reklam obejmujących niewielkie ilości słów kluczowych, z silnie dopasowanymi komunikatami reklamowymi. W celu budowy historii konta a tym samym obniżenia stawek CPC dla pozostałych kampanii jako pierwsza uruchomiana została kampania brandowa, dostarczająca wysokiej jakości ruch.

Do wszystkich grup reklam poza standardowymi reklamami wprowadzone zostały  reklamy na urządzenia mobilne, w celu śledzenia efektywności na urządzeniach niestacjonarnych. Każda z kampanii została rozbudowa o rozszerzenia połączeń, linków do podstron i objaśnień, celem zawarcia dodatkowych zachęt do dokonania transakcji i zachęcenia użytkowników do kontaktu z firmą poprzez połączenia telefoniczne.

Po zebraniu danych w oparciu o wyszukania użytkowników rozpoczęto przygotowywanie list słów wykluczających, celem wyeliminowania ruchu na frazy generujące zapytania niezwiązane z ofertą produktową www.icd.pl.

Kolejnym krokiem była silna rozbudowa kampanii długiego ogona w oparciu    o zapytania użytkowników i dane z Keyword Plannera. Umożliwiło to dalszą poprawę jakości ruchu, dzięki ograniczaniu udziału w strukturze słów kluczowych fraz ogólnych i doprecyzowaniu komunikatów reklamowych.

Efekty współpracy

Efektem współpracy był wzrost udziału Google AdWords w strukturze przychodów z 0 do 11,64%. Dzięki prowadzonym w trybie ciągłym pracom optymalizacyjnym udało się zwiększyć ROI kampanii do 364,11%, z najlepszą kampanią generującą stopę zwrotu na poziomie 930,76%.

ROI Google AdWords

ROI Google AdWords

ROI  Google AdWords w okresie listopad 2014-kwiecień 2015

„Nasza współpraca z Divante w zakresie e-marketingu trwa od 6 miesięcy. Stwierdzenie, że są profesjonalistami w tej dziedzinie jest oczywiście truizmem ale warte odnotowania jest zaangażowanie, dbałość o szczegóły, planowe i systematyczne podejście. Dzięki ścisłej współpracy możliwe staje się połączenie naszej wiedzy technicznej i handlowej z szeroką wiedzą i możliwościami Divante w zakresie e-marketingu. Efekty współpracy są widoczne a jednocześnie obiecujące i jestem przekonany, że wspólnie z Divante wykorzystamy w pełni tkwiący potencjał.”
– Dariusz Koprowski, Prezes Zarządu

Efektem  regularnych prac na koncie było nie tylko zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym wzroście rentowności ale też wzrost jakości ruchu: od początku rozpoczęcia kampanii współczynnik odrzuceń dla Google AdWords spadł o 50%.

współczynnik odrzuceń

Współczynnik odrzuceń w okresie listopad 2014- kwiecień 2015

Uzyskane rezultaty potwierdzają  zasadność prowadzonych działań mających na celu zwiększenie sprzedaży przy jednoczesnym utrzymywaniu kosztów na stałym poziomie i obniżaniu jednostkowego kosztu pozyskania klienta.  Czynnikiem, który w największym stopniu zadecydował o powodzeniu działań była regularna analiza efektywności prowadzonych działań i rozbudowa kampanii w oparciu o dane sprzedażowe

„Przygotowanie odpowiedniej struktury konta wymagało specjalistycznej wiedzy na temat stosowanych w branży określeń. Dzięki wsparciu klienta i jego znajomości klientów oraz wiedzy eksperckiej Divante na temat budowy optymalnych kont Google AdWords udało się uzyskać satysfakcjonujące efekty. Kluczowe dla powodzenia było ciągłe rozbudowywanie słów wykluczających oraz kampanii długiego ogona”

– Aleksander Szafrański, eCommerce Marketing Specialist, Divante

Współpraca między Divante a Internetowym Centrum Dystrybucji jest rozszerzana o kolejne kanały e-marketingowe.